اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

استاندارد فضای سبز مراکز صنعتی 25 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هم اکنون استاندارد فضای سبز مراکز صنعتی 25 درصد از مجموع فضای واحدهای صنعتی است.

استاندارد فضای سبز مراکز صنعتی 25 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدجواد محمدی‌زاده ظهر امروز در آیین راه اندازی فاز دوم پایش آنلاین مجتمع پتروشیمی خراسان اظهار کرد: توجه به بحث‌های زیست محیطی توسط کارخانجات با شمشیر فشار راه به جایی نخواهد برد.

وی از نفت و گاز به عنوان صنایع آلاینده یاد کرد و گفت: البته اقدامات بسیار خوبی برای حفظ محیط زیست از سوی واحدهای فعال در این بخش در سال‌های اخیر انجام شده است.

محمدی‌زاده سرمایه گذاری واحدهای صنعتی برای اجرای طرح‌های زیست محیطی را امری ضروری عنوان کرد و افزود: بی تردید این سرمایه‌گذاری‌ها در زمان کوتاهی پاسخ داده و قابل برگشت است.

وی با تاکید بر اینکه نباید توسعه سبب تخریب محیط زیست شود، تصریح کرد: لازم است تا همواره به موضوعات زیست محیطی و جلوگیری از آسیب‌ها از سوی واحدهای صنعتی به ویژه آلاینده توجه شود.

معاون رئیس جمهور همچنین خصوصی سازی واحدهای صنعتی را اقدامی مثبت از سوی دولت برای رشد و توسعه خواند.

وی اقدامات انجام شده توسط پتروشیمی خراسان را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: با تلاش این مجتمع فضای سبز ایجاد شده که به طور چشمگیری بالاتر از استانداردها است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ظرفیت‌های خطه خراسان شمالی برای احداث نخستین مجتمع پتروشیمی شرق کشور در این استان اشاره کرد و گفت: در زمانی که معاون برنامه ریزی استانداری خراسان بزرگ را بر عهده داشتم موانعی برای ایجاد این مجتمع مطرح بود.

محمدی‌زاده تصریح کرد: برخی افراد بنا به دلایل مختلف با اجرای این مجتمع در این منطقه مخالف بودند.

وی با اشاره به اینکه اگر اهتمام استانداری برای اجرای این مجتمع نبود، اکنون چنین واحدی در خراسان شمالی شکل نمی‌گرفت، گفت: برخی بهانه گسل و سیلاب‌ها برای احداث این مجتمع را بهانه قرار داده و رضایت به اجرای این پروژه نداشتند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: با پافشاری‌ها و پیگیری‌های انجام شده اجرای این پروژه در بجنورد مصوب که اکنون شاهد آثار اقتصادی، فرهنگی و صنعتی در این خطه هستیم.

معاون رئیس جمهور برکات فعالیت این مجتمع برای کشور و استان را زیاد دانست و گفت: از آن روزها بیش از 20 سال سپری می‌شود و اکنون شاهد تأمین بخش زیادی از کود شیمیایی کشور توسط این مجتمع هستیم.

وی با اشاره به مزیت‌های کشاورزی خراسان شمالی و سایر ظرفیت‌ها تصریح کرد: استعدادهای این منطقه و همچنین توفیقات پتروشیمی خراسان طی سال‌های گذشته در امر تولید سبب شد تا صلاحیت این خطه برای سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی به اثبات برسد.

محمدی‌زاده برخورداری این مجتمع از نیروهای توانمند و کارآمد را برشمرد و گفت: این مجتمع به خاطر اعتماد به نیروها و تلاش‌های انجام شده به بالندگی رسیده است.

وی توجه به بهینه سازی مصرف انرژی را در این واحد صنعتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید تلاش شود تا از منابع حداکثر استفاده شود.

انتهای پیام/63002/غ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول