اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دوگنبدان:

سرانه فضای سبز گچساران به 14 متر مربع رسید

خبرگزاری فارس: شهردار دوگنبدان با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز گچساران حدود 14 متر مربع است، گفت: در حال حاضر افزون بر 135 هکتار فضای سبز در مناطق شهری گچساران وجود دارد.

سرانه فضای سبز گچساران به 14 متر مربع رسید

سید عبدالکریم قاضی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت و توسعه شهرنشینی، ایجاد و توسعه فضای سبز در این شهرستان امری بسیار مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به افزایش آلودگی‌های صنعتی ابراز داشت: این مهم موجب شده در راستای افزایش سرانه فضای سبز و رساندن آن به استانداردهای کشوری تلاش مضاعف شود.

شهردار دوگنبدان افزود: در نظر داریم با توسعه فضاهای سبز در محله‌های مختلف شهر، نیازمندی شهروندان در این حوزه را به صورت کامل برطرف کنیم.

100 هزار متر مربع به فضای سبز گچساران افزوده شد

قاضی‌فر با میزان فضای سبز شهری تا قبل از دهه فجر را 125 هکتار عنوان کرد و یادآور شد: در دهه فجر امسال پنج پارک محله‌ای در نقاط مختلف گچساران به بهره‌برداری رسید.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این پارک‌ها را 9 میلیارد و 950 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در دهه فجر فاز نخست پارک بانوان، پارک جهادگران شهرک جهاد، پارک خبرنگار در کوی کارکنان دولت، بوستان پاسداران در کوی 108 دستگاه و بوستان شهید محلاتی واقع در کوی شهید محلاتی افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار دوگنبدان بیان داشت: با افتتاح این پارک‌ها افزون بر 100 هزار متر مربع معادل 10 هکتار فضای سبز به مجموع فضاهای سبز موجود در شهرستان نفت‌خیز گچساران افزوده شد.

قاضی‌فر با بیان این‌که در حال حاضر میزان فضای سبز گچساران 135 هکتار است، سرانه فضای سبز برای شهروندان گچسارانی را حدود 14 متر مربع برای هر نفر عنوان کرد.

وی ایجاد فضای سبز را گامی مهم و مؤثر در کمک به کاهش وزش باد در سطح شهر، جلوگیری از تغییرات غیر طبیعی دما، کمک به کاهش وجود غبار و آلودگی هوا، زیباسازی و سلامت روحی و روانی شهروندان دانست.

قاضی‌فر با تشکر از شهروندان به خاطر همکاری با نیروهای شهرداری، از آنان خواست تا در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری بیش از پیش کوشا باشند.

انتهای پیام/82001/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول