اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات کشور خبر داد

پرداخت 150 میلیارد تومان زکات در سال‌جاری

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات کشور گفت: ظرفیت زکات به بیش از 150 میلیارد تومان رسیده که این رقم نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

پرداخت 150 میلیارد تومان زکات در سال‌جاری

حسین نبی‌لو در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت:‌ استان اردبیل نیز به تناسب ظرفیت خود افزایش خوبی را در جمع‌آوری زکات داشته ولی همچنان استان خوزستان با جمع‌آوری 13 میلیارد تومان پیشتاز در انجام فریضه زکات در کشور است.

وی تصریح کرد: استان گلستان با 11 میلیارد تومان و کردستان با 8 میلیارد تومان پرداخت زکات در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نبی‌لو خاطرنشان کرد: البته انتظار می‌رود سال‌های بعد زکات واقعی در کشور احیا شده و نسبت به جمع‌آوری آن به همت کمیته امداد و سایر نهادها با ترغیب و تشویق روحانیان و رسانه‌ها اقدام لازم صورت بگیرد.

این مسئول به محل هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده اشاره کرد و ادامه داد:‌ حدود 68 میلیارد تومان از این رقم صرف کارهای عمرانی و توجه به محرومان شده و مابقی نیز در حوزه درمان، تحصیل، اشتغال و ازدواج فقرا و نیازمندان صرف شده است.

وی با بیان اینکه هزاران پروژه از محل درآمدهای زکات در سطح کشور در حال انجام است، اضافه کرد: در این زمینه آنچه که مهم و اساسی به نظر می‌رسد احیای این فریضه در کل کشور است که حرکتی مثبت و سازنده به شمار می‌رود.

دبیر ستاد زکات کشور در ادامه سخنان خود احیای فریضه زکات را در توجه بیشتر به محرومان و رفع بسیاری از مسایل و مشکلات یادآور شد و بیان کرد: باید از ظرفیت‌های مساجد و تشکل‌‌های مردمی برای احیای این فریضه الهی استفاده کنیم.

نبی‌لو یادآور شد: روحانیان و ائمه جماعات مساجد ظرفیت‌های خوبی برای تبلیغ فرهنگ زکات هستند و همه باید در این زمینه حرکتی مثبت و سازنده داشته باشند.

این مسئول کشوری گفت: احیای زکات تأثیر فراوانی در جامعه دارد چرا که با همکاری کمیته امداد وجوه آن برای آزاد شدن زندانیان، اشتغال جوانان و اعطای وام به نیازمندان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مسجدمحوری در کشور افزود: با اجرای این طرح احیای زکات با محوریت مسجد در جامعه نهادینه می‌شود.

نبی‌لو در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با همکاری خوبی که با ستاد اقامه نماز داشتیم روز به روز بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های زکات تاکید شده به طوری که رشد 100 درصدی میزان زکات جمع‌آوری شده در کشور در سایه این تعامل بوده است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این فریضه الهی و نقش آن در برقراری عدالت اجتماعی و همچنین رفع محرومیت شاخص و ممتاز است و امیدواریم روز به روز در این باب بتوانیم اهداف و سیاست‌گذاری‌ها را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/62001/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول