اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

پرداخت زکات قلب‌ها را به هم نزدیک می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر گفت: پرداخت زکات و توجه به احیای این امر سبب می‌شود تا قلب‌ها در جامعه به هم نزدیک شده و بیش از هر زمان دیگر شاهد تحقق دوستی‌ها، برادری‌ها و مهربانی‌ها باشیم.

پرداخت زکات قلب‌ها را به هم نزدیک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی عصر امروز در همایش زکات و ترویج این فریضه الهی در کوثر اظهار داشت: در قرآن کریم نیز به همین موضوع و اصل اخوت و برادری در بین مسلمانان در سایه پرداخت زکات توجه شده است.

وی، یکی از تبعات پرداخت نشدن زکات و بی‌توجهی به احیای این فریضه را نازل نشدن رحمت الهی و عنایت حق تعالی اعلام کرد و ادامه داد: یکی از حقوقی که در حوزه کشت و زرع و احیای زمین به آن توجه شده است، پرداخت زکاتی است که هر زارع و کشاورز باید در ادای آن همتی والا داشته باشد.

عبداللهی، پرداخت زکات را یک وظیفه شرعی و دینی اعلام و خاطرنشان کرد: نباید پرداخت زکات لطف و محبت تلقی شود، بلکه کسانی که زکات پرداخت می‌کنند در حقیقت مالشان را برکت داده و به تقویت مؤلفه‌های اقتصادی سالم کمک می‌کنند.

این مسئول هرگونه قصور در انجام این فریضه را امری ناشایست توصیف کرد و یادآور شد: در احکام و حدود اسلامی به زکات به عنوان یک تکلیف شرعی در کنار عبادات دیگر همچون نماز و روزه تأکید شده است، چراکه اسلام در کنار طراحی برنامه معنوی در زندگی به مسایل اقتصادی و مادی نیز توجه داشته و اسباب یک تحول جدی را فراهم می‌آورد.

وی به تفاوت طبقه با زکات اشاره کرد و بیان داشت: نباید در بین مردم معنا و مفهوم زکات با صدقه درهم آمیخته شود، چراکه امروزه پرداخت زکات به عنوان یک فریضه الهی وظیفه‌ای است که بر عهده هر مسلمان و صاحب شرایط گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه کوثر در ادامه سخنان خود ابراز داشت:‌ تمام حدود و احکام اسلامی برای زیبا شدن و برجستگی زندگی بشر بنا شده و انتظار می‌رود بیش از هر زمان دیگر احیای زکات، احیای ارزش‌ها و تعالی روحی و جسمی انسان‌ها باشد.

عبداللهی به افزایش 17 درصدی پرداخت زکات به همت کشاورزان و زارعان کوثر اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر بیش از 56 میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده و صرف کارهای زیربنایی شده است.

وی در پایام متذکر شد: زکات جمع‌آوری شده به همت کمیته امداد صرف تأمین هزینه‌های معیشتی، عمرانی، درمانی و فرهنگی نیازمندان شده است.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول