اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

ری یکی از جایگاه‌های آل پیامبر (ص) است/ ایران قدرت خود را به رخ جهانیان کشید

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های ری گفت: ری یکی از جایگاه‌های آل پیامبر اعظم (ص) است.

ری یکی از جایگاه‌های آل پیامبر (ص) است/ ایران قدرت خود را به رخ جهانیان کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان ساعاتی پیش در آیین رونمایی از کتاب انقلاب اسلامی که در شهرری برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از مدت ها قبل با تبلیغات منفی درصدد کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی  بودند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی هر سال قدرتمندتر از سال قبل می‌شود و امسال نیز با راهپیمایی 22 بهمن قدرت خود را به رخ جهانیان کشید.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه شهرری اظهار داشت: شهرری یکی از ریشه‌دارترین شهرهای شیعی و مرکز تشیع به حساب می‌آید و باید یک شهر فرهنگی تشیع نام گذاری شود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه اسلام در شهرری توسط امویان بنیان‌گذاری شد، اما به سرعت گرایشات شیعی در مردم شهرری به‌وجود آمد و یکی از جایگاه‌های آل پیامبر (ص) شد.

وی در ادامه ریشه تشیع در شهرری را تبیین کرد و گفت: شخصیت‌های محدث و شاگردان ائمه (ع) که با پسوند رازی در علم رجال آمده است نشانگر ریشه تشیع در شهرری است، حمایت بزرگان از تشیع موجب شد که شهرری پناهگاه امامزادگان و علویانی شود که تحت تعقیب حکومت های عباسیان قرار گرفته بودند.

این گزارش حاکی است، شعرخوانی توسط عبدالمجید فراهی، شاعر انقلابی در ارتباط با انقلاب و شهدای 18 دی 57 و 22 بهمن و سخنرانی و بیان خاطراتی از مبارزات قبل از انقلاب در شهرستان ری توسط برادر شهید سبزعلی از شهدای واقعه 18 دی در شهرری از جمله برنامه‌های این آیین بود.

در پایان این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدای انقلاب، حجت‌الاسلام و المسلمین حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان ری از کتاب دو جلدی «انقلاب اسلامی در شهرری» رونمایی شد.

گفتنی است، همزمان با سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، آیین رونمایی از کتاب فاخر انقلاب اسلامی در شهرری با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، امیرحسین باقرنژاد فرماندار ویژه شهرستان ری و معاون استاندار تهران، رئیس پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث و جمعی از مسئولان شهرستان ری در تالار شیخ طوسی (ره) پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول