اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرودشت فارس صورت گرفت

برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در مرودشت

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام پرشکوه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی جشنواره اقوام ایرانی در شهرستان مرودشت برگزار شد.

برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مسئول این اداره در شهرستان مرودشت اظهار داشت: در این همایش که با حضور دانش‌آموزان و نونهالان مرودشتی برگزار شد، شرکت‌کنندگان لباس‌های اقوام ایرانی را در  30 استان کشور به نمایش گذاشتند.

فرهاد کشتکار گفت: جشنواره اقوام ایرانی با هدف معرفی و ترویج فرهنگ قومیت‌های مختلف ایرانی ترتیب یافت که می‌تواند در آشنایی نسل‌های مختلف به ویژه دانش‌آموزان ایران اسلامی موثر باشد.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان با نمادهای قوم‌های مختلف محلی ایران و ارائه فرهنگ و سنن منطقه‌ای به اجرای شعرخوانی پرداختند.

کشتکار در تشریح فعالیت‌های آن اداره در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، همچنین از برگزاری جشنواره بادبادک‌ها در تخت جمشید خبر داد و اضافه کرد: در این برنامه که پس از پیاده‌روی در پردیس تخت جمشید ترتیب یافت، کودکان در کنار خانواده، بادبادک‌های خود را به پرواز درآوردند.

به گفته وی اجرای برنامه‌های دومینو، پرواز بالن آرزوها و پرواز هواپیمای مدل از جمله دیگر برنامه‌های این جشنواره بود که ویژه کودکان اجرا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرودشت با اشاره به استقبال خانواده‌ها از این برنامه تصریح کرد: در تلاشیم که با همکاری دیگر نهادها و بخش خصوصی برنامه‌های شاد و متنوعی را در تقویم مناسبتی این شهرستان ایجاد کنیم.

کشتکار ادامه داد: این برنامه به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرمانداری مرودشت موسسه کیان‌مهر صورت گرفت که در پایان به بیش از 50 نفر هدایای نقدی و جوایز نفیس اهدا شد.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در این شهرستان همزمان با این ایام خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره با شرکت 200 نفر از خانواده‌های مرودشتی ترتیب یافت که به مدت یک روز برگزار شد و در آن خانواده‌ها دست‌پخته‌های خود را به نمایش گذاشتند.

وی اظهار داشت: کمک به احیای سنت‌های قدیمی در زندگی امروزی، معرفی هنرهای ایرانی به عنوان جاذبه فرهنگی و گردشگری، ایجاد برنامه‌های شاد به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف این جشنواره بود.

کشتکار تصریح کرد: در این جشنواره که با همکاری کمیسیون امور بانوان فرمانداری و آموزش و پرورش برگزار شد، شرکت‌کنندگان در بخش‌های سفره‌آرایی، پخت انواع غذاها، شیرینی‌ها و دسرها مورد داوری قرار گرفتند.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول