اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ارشاد قزوین:

شاعران با تبادل ایده‌ها مشکلات یکدیگر را برطرف کنند

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: شاعران با تبادل ایده‌ و تجربه‌های شعر و شاعری می‌توانند مشکلات یکدیگر را برطرف کنند.

شاعران با تبادل ایده‌ها مشکلات یکدیگر را برطرف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رمضانی در جمع خبرنگاران در حاشیه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که در سالن همایش استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه شاعران با تبادل ایده‌ها، افکار و تجربه‌های شعر و شاعری می‌توانند برای برطرف کردن مشکلات یکدیگر اقدامات مناسب انجام دهند، اظهار داشت: آنان با تحقق این هدف می‌توانند یکدیگر را در سرودن شعر یاری کنند تا شعر نظام اسلامی ایران به سوی پیشرفت مطلوبی حرکت کند.

وی تبادل ایده‌ها،افکار و تجربه‌های شاعران را از مهم ترین اهداف هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برشمرد و افزود: به دلیل اینکه شاعران استان‌های البرز، قم و قزوین از نظر فرهنگی،‌ زبان و موقعیت جغرافیایی، ویژگی‌های مشترک دارند، به راحتی می‌توانند تجربه‌هایشان را در شعر و شاعری با یکدیگر تبادل کنند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه از استان‌های قزوین، قم و البرز شاعران جوان و پیشکسوت به هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر معرفی شده‌اند، اذعان داشت: تعداد بیشتر آنان در سن جوانی هستند که این بیانگر ذوق و علاقه آنان به شعر فارسی است.

این مسئول با بیان اینکه امسال هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در هفت منطقه کشور برگزار می‌شود، ابراز داشت: یکی از این منطقه‌ها به میزبانی استان قزوین است که به دلیل نزدیکی موقعیت جغرافیایی با دو استان قم و البرز برگزار می‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به مدت یک روز در استان قزوین برگزار شده است، عنوان کرد: شاعرانی از استان‌های قزوین، البرز و قم با معرفی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره حضور دارند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به مدت یک روز در صبح و بعدازظهر در قزوین برگزار شده است، یادآور شد: کارگاه تخصصی شعر و ادبیات با محوریت بررسی چشم‌انداز شعر ایران در صبح برگزار شده است که شاعران منتخب استان‌های قزوین، قم و البرز در این کارگاه شعر ادبیات معاصر ایران را بررسی و ارزیابی کردند.

وی اضافه کرد: در بعدازظهر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر جلسه شعرخوانی شاعران منتخب استان‌های قم، البرز و قزوین که با حضور مسئولان ارشد استانی در استانداری قزوین برگزار شد تا شاعران در این جشنواره شعرخوانی کنند.

این مسئول با بیان اینکه اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در تالار وحدت با حضور مسئولان ارشد کشوری از جمله رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، تصریح کرد: تعدادی از شاعران منتخب استان‌های قم، البرز و قزوین در این جشنواره نیز شعرخوانی می‌کنند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: امروز در پایان هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از سه شاعر پیشکسوت از استان‌های قم، قزوین و البرز توسط مسئولان ارشد استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام/77009/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول