اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر گنبدی:

جشنواره فجر عرصه اثبات تعهد شعرا به انقلاب است

خبرگزاری فارس: یکی از شعرای گنبدکاووس با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره بین‎المللی شعر فجر گفت: جشنواره شعر فجر عرصه اثبات تعهد شعرا به انقلاب اسلامی و خون شهداست.

جشنواره فجر عرصه اثبات تعهد شعرا به انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد کریم‎زاده ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این رقابت موجب به فعلیت رسیدن توانمندی‎ها و کشف استعدادها می‎شود. 

وی تصریح کرد: جشنواره شعر فجر اثرگذارترین رویداد ادبی و هنری در زمینه کشف و اعتلای شعرای متعهد به نظام اسلامی است.

شعرا بعد از روحانیون تاثیر شگفت‎انگیزی در بیداری ملت ایران داشتند

این شاعر گلستانی خاطرنشان کرد: شعرا، ادبا و نویسندگان بعد از روحانیون به عنوان سکاندار حرکت مردمی تاثیر شگفت‎انگیزی در بیداری ملت ایران و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

کریم‎زاده ادامه داد: با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب هنوز هم سروده‎های انقلابی فضای آن دوران را برای شنوندگان و کسانی که آن روزها را درک نکردند، ترسیم می‎کند.

به گفته وی، اشعار انقلابی با وجود جنبه شعاری سرشار از مفاهیم تاثیرگذار بوده به گونه‎ای که نسل حاضر و آینده با مطالعه چنین اشعاری به عمق لطافت و حقانیت انقلاب اسلامی پی می‎برد.

شعر بهترین وسیله برای شناخت واقعی حکومت‎ها و جوامع است

این شاعر گنبدی تاکید کرد: در طول تاریخ شعر یکی از بهترین وسیله‎ها برای مطالعه و شناخت بی‎طرف و واقعی حکومت‎ها و جوامع بود.

کریم‎زاده اذعان داشت: بی‎تردید با مراجعه به اشعار هر دوره نگرش نزدیک به حقیقت از آن دوره به دست می‎آید چراکه شعرا با اشراف به فنون شعری و تسلط بر پیچیدگی‎های سخنوری و صنایع ادبی توانایی بیان حقایق و خفقان موجود در جامعه را دارند.      

وی با بیان اینکه به پشتوانه حمایت مقام معظم رهبری توجه ویژه‎ای به شعر می‎شود گفت: نشست‎های ایشان با شعرا بیانگر اهمیت جایگاه شعر نزد معظم‎له و تاثیر آن در ترویج اهداف و رسالت‎های انقلاب اسلامی ایران است.

شعر گلستان به واسطه حضور اقوام و خرده فرهنگ‎ها بسیار مطلوب است

این شاعر گلستان با اشاره به گنجینه‎های بی‎نظیر و ارزشمند شعرا همچون سعدی، حافظ، نیمایوشیج و اخوان ثالث افزود: شعر در ایران ظرفیت بالا، گوینده و شنونده بسیار دارد.

کریم‎زاده سطح شعر گلستان را با توجه به حضور اقوام و خرده فرهنگ‎ها بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

لازم به ذکر است هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر از شانزدهم بهمن ماه 1391 در کشور آغاز به کار کرد و همزمان با این جشنواره مراسم شعرخوانی منطقه‎ای در هفت استان برگزار می‎شود.

گلستان به عنوان نخستین استان برگزارکننده این مراسم بیست و سوم ماه جاری میزبان شعرای مازندران، گیلان و سمنان است.

انتهای پیام/2307/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول