اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

گلستان نخستین استان برگزارکننده شعرخوانی منطقه‎ای است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گلستان نخستین استان برگزارکننده مراسم شعرخوانی منطقه‎ای با حضور شعرای گیلان، مازندران و سمنان است.

گلستان نخستین استان برگزارکننده شعرخوانی منطقه‎ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد رعیت بعدازظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: مراسم شعرخوانی منطقه‎ای همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر در هفت استان برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: قبل از برگزاری مراسم شعرخوانی، کارگاه آموزشی نقد و بررسی ویژه شعرا نیز برگزار می‎شود.

رعیت خاطرنشان کرد: به منظور ارج نهادن به تلاش‎های نویسندگان، شعرا و پژوهشگران استان در حاشیه برگزاری مراسم شعرخوانی منطقه‎ای نمایشگاه آثار شعرا، نویسندگان و پژوهشگران گلستان نیز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری مراسم شعرخوانی منطقه‎ای در هفت استان، استان برتر در این زمینه معرفی و تقدیر می‎شود.

رعیت افزود: به منظور ایجاد انگیزه در شعرا و نویسندگان و انجمن‎های شعر و ادب در ادامه این مراسم از انجمن‎های فعال در این حوزه نیز تقدیر خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این مراسم از هر یک از استان‎های مازندران، گیلان و سمنان چهار شاعر (یک شاعر پیشکسوت و سه شاعر جوان) حضور می‎یابند.

رعیت از تمامی شعرا و انجمن‎های شعر و ادب گلستان برای حضور در این مراسم دعوت و اضافه کرد: طبق برنامه‎ریزی انجام شده، وسیله رفت و آمد از شهرستان‎ها به محل برگزاری مراسم آماده است.

به گفته وی، به منظور حضور معلمان و دانش‎آموزان شاعر و اعضای انجمن شعر کانون فرهنگی طه در این مراسم، هماهنگی با سازمان دانش‌آموزی و اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان و کانون مذکور در دستورکار قرار دارد.

رعیت همچنین از بسیج هنرمندان، حوزه هنری، انجمن‎های ادبی دانشگاه‎ها و شوراهای راهبردی شعر شهرستان‎ها برای حضور در مراسم شعرخوانی منطقه‎ای گلستان دعوت به عمل آورد.

وی در پایان ابراز داشت: همچنین به منظور بهره‎گیری از توان کودکان و نوجوانان شاعر و علاقمند به حوزه شعر و ادبیات در این مراسم، برنامه شعرخوانی و دکلمه‎خوانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/ذ30ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول