اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

11 اثر معنوی چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ثبت شد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ثبت 11 اثر معنوی این استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

11 اثر معنوی چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شاهین ایل‌بیگی‌پور پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این آثار در دو قسمت مهارت‌ها و فنون ساخت صنایع‌دستی و آداب و رسوم مردم این استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: این آثار شامل مهارت ساخت انبر، چاقو، قیچی و قفل چالشتری، مهارت بافت‌بند تاراق، وریس، نمکدان و دوخت لچک، ترانه‌های برزگری، ترانه‌های مشک‌زنی و ترانه‌های شیردوشی در فرهنگ بختیاری است.

ایل‌بیگی‌پور در ادامه از تولید بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی این استان خبر داد و ابراز داشت: این تولیدات در دهه مبارک فجر رونمایی می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این تولیدات در اسفندماه سال‌جاری در همایش ملی بسته‌بندی در جزیره قشم برگزار می‌شود، شرکت داده می‌شوند.

وی از حضور هنرمندان این استان در جشنواره ملی صدای عشایر و اقوام ایران‌زمین خبر داد و ابراز داشت: این جشنواره در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

ایل‌بیگی‌پور با بیان اینکه این جشنواره از 12 اسفند افتتاح و به مدت شش روز ادامه خواهد داشت، بیان داشت: در استان برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده و قرار است در کنار این جشنواره سه نمایشگاه و اجرای برخی از مراسم‌های محلی استان چهارمحال و بختیاری نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اجرای مراسم‌های آیینی، موسیقی محلی به صورت زنده، راه‌اندازی سیاه‌چادر عشایری، غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی، پخت غذای محلی و راه‌اندازی غرفه گردشگری از برنامه‌های این استان برای شرکت در جشنواره صدای عشایر اقوام ایران‌زمین است.

انتهای پیام/68005/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول