اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌ دستی همدان:

19 هنرمند همدانی آثار خود را در نمایشگاه تهران ارائه کردند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان گفت: 19 هنرمند همدانی صنایع‌دستی خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ارائه کردند.

19 هنرمند همدانی آثار خود را در نمایشگاه تهران ارائه کردند

بهجت عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های عشایر و صنایع‌ دستی استان‌ها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد و اظهار کرد: در این نمایشگاه استان همدان با اعزام گروه‌های مختلف آشپزی‌ سنتی، موسیقی عشایر، سیاه چادر، داروهای گیاهی، سوغات، محصولات دامی و کشاورزی، سفره‌خانه سنتی و صنایع‌دستی شاخص و برجسته استان حضور می‌یابد.

وی با بیان اینکه فضای اختصاص یافته به همدان در این نمایشگاه 600 متر مربع است، افزود: 19 غرفه صنایع‌ دستی، سه چادر عشایر، 12 غرفه به آشپزی و سوغات و مابقی غرفه‌ها به محصولات دامی و کشاورزی اختصاص یافته است.

معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: در این نمایشگاه 19 هنرمند از استان همدان آثار صنایع‌ دستی خود را به نمایش گذارده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های مبلمان و منبت، سفال و سرامیک، سراجی سنتی، نقاشی روی سفال، مصنوعات چرمی، سفال کتیبه، نقاشی روی شیشه، تلفیقی گلیم و جاجیم، رودوزی‌های سنتی، ملیله نقره، قلمزنی روی مس، تراش سنگ‌های قیمتی، مصنوعات فلزی و مشبک فلز از جمله رشته‌های حاضر در این غرفه‌ها هستند.

عباسی غرفه‌های نمایشگاه عکس، دفاتر مسافرتی، پوشاک، سفره خانه سنتی و غرفه سفره‌های هفت‌سین را از سایر غرفه‌های این نمایشگاه برشمرد.

وی در پایان ابراز داشت: در این نمایشگاه 80 نفر از هنرمندان آقا و 21 نفر از هنرمندان خانم به همراه سایر استان‌ها حضور یافته‌‌اند.

انتهای پیام/89003/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول