اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد

پرداخت اعتبار عمرانی به 500 مسجد در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امسال به 500 مسجد در استان قزوین اعتبار عمرانی ویژه‌ای پرداخت شده است.

پرداخت اعتبار عمرانی به 500 مسجد در قزوین

حجت ‌الاسلام مصطفی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه هر ساله به تعدادی از مساجد شاخص در استان قزوین اعتبارات ویژه‌ای برای فعالیت‌های عمرانی از جمله نوسازی، مقاوم‌سازی و احداث پرداخت می‌شود،‌ اظهار داشت: امسال به 500 مسجد این استان  اعتبارات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ساخت‌ و ساز مساجد در استان قزوین نسبت به گذشته سنتی احداث نمی‌شود، اذعان داشت: اکنون این مکان‌های مقدس بر اساس استانداردسازی، نوسازی و ایمن‌سازی ساخته می‌شود تا در بروز حوادث غیرمترقبه اقدامات مطلوب صورت گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه ساخت‌ و ساز مساجد این استان طبق نقشه‌های استاندارد انجام می‌شود، ابراز داشت: انجام این اقدامات زیر نظارت فنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین صورت می‌گیرد تا تخلفات کاهش یابد.

نوروزی با بیان اینکه ساخت مسجد به کمک‌ خیران و آحاد جامعه از سیاست‌های دولت است، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان اعتبارات کمی در حوزه مسجدسازی دارد و با اجرای برنامه‌های فرهنگی در بین اقشار مختلف جامعه بیشتر تلاش می‌کند تا احداث این مکان مقدس بیشتر توسط آنان صورت گیرد و سهم دولت و این اداره کل در انجام این اقدام کمتر باشد.

این مسئول متذکر شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان، تبیین و ترویج اهمیت احداث مساجد در بین آحاد جامعه تلاش می‌کند فرهنگ مسجد‌سازی را در بین آنان نهادینه کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه اقشار مختلف جامعه و خیران در مسجدسازی نقش بسزایی ایفا می‌کنند، عنوان کرد: آنان با دادن کمک‌های نقدی این کار نیک را انجام می‌دهند تا در دنیا با سرمایه‌گذاری معنوی بتوانند در آخرت سعادتمند شوند.

*تخصیص اعتبارات مسجدسازی در مناطق محروم قزوین

وی یادآور شد: ساخت مسجد در روستاها و شهرها نخست با کمک‌های خیران شروع می‌شود و سپس با ترویج فرهنگ مسجدسازی افراد دیگری برای احداث این مکان مقدس کمک می‌کنند.

نوروزی با اشاره به اینکه از سال گذشته اعتبارات مسجدسازی بیشتر به مناطق محروم استان قزوین تخصیص داده ‌شده است، ابراز داشت: در بخش‌ها و روستاهایی که مکانی برای عبادت وجود ندارد با تحقق این هدف مردم این مناطق نیز از این مکان مقدس برخوردار می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه در احادیث اهل‌ بیت (ع) به مسجدسازی بسیار سفارش شده است، اذعان داشت: انجام دادن این عمل در نزد خداوند اجر و ثواب بالایی دارد که آحاد جامعه می‌توانند اموال خود را در این راه وقف کنند تا در دنیا و آخرت از برکات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/77009/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول