اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد

اتمام بازسازی حرم 7 شهیدان مسجدسلیمان تا فروردین 93

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان از پایان کار بازسازی بقعه متبرکه هفت شهیدان مسجدسلیمان که چند تن از نوادگان حضرت امام موسی کاظم(ع) در آن آرمیده‌اند تا فروردین 1393 خبر داد.

اتمام بازسازی حرم 7 شهیدان مسجدسلیمان تا فروردین 93

حجت‌الاسلام سیدعلی میرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بقعه متبرکه هفت شهیدان شهرستان مسجدسلیمان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه مورد بازسازی و توسعه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کار بازسازی این حرم نورانی در سال 1391 آغاز شده است، افزود: اگر در اختصاص اعتبار به مشکل بر نخوریم کار بازسازی این بقعه متبرکه در زمان بندی تعیین شده به پایان می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان زمان مورد نیاز برای ساخت حرم هفت شهیدان را دو سال عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در زمان مورد نظر این پروژه انجام شود.

وی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار در فروردین سال 1393 به بهره‌برداری خواهد رسید.

*تاکنون یک میلیارد ریال هزینه شده است

میرمحمدی اعتبار اختصاص یافته به این پروژه را 5 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود یک میلیارد ریال برای بازسازی حرم هفت شهیدان مسجدسلیمان هزینه شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریع‌تر فضای مورد نیاز برای انجام زیارت و عبادات زائران فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با اشاره به اینکه فضای قبلی این بقعه 250 متر بوده است، اضافه کرد:  قرار است که این فضا به 12 هزار متر مربع افزایش یابد که طرح جامع آن در سال 1388 تهیه شده است.

وی در ادامه به بیان برخی از خصوصیات پروژه جدید پرداخت و خاطرنشان کرد: بقعه جدید دارای فضاهای زیارتی و فرهنگی از جمله تربت خانه، صحن مطهر، کتابخانه، مجتمع ورزشی و سالن چند منظوره، مجتمع درمانی، پارکینگ و دیگر فضاهای فرهنگی و گردشگری برای رفاه حال زائران خواهد بود.

میرمحمدی با بیان اینکه مساحت بقعه و شبستان 30 متر در 30 متر است، ادامه داد: ارتفاع دیوارها تا زیر سقف هشت متر و ارتفاع تا بالای گنبد حدود 17 متر افزایش می‌یابد که با سازه‌ای از نوع بتون ساخته خواهد شد.

به گزارش فارس از اهواز، بقعه متبرک هفت شهیدان در جاده مسجدسلیمان به لالی قرار دارد که چند تن از نوادگان حضرت امام موسی کاظم(ع) هفتمین امام شیعیان در آن آرمیده و بسیار مورد احترام مردم خوزستان به‌ویژه بختیاری‌ها هستند.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول