اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به عنوان مکان رخداد انقلاب

مسجد انقلاب بجنورد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه فجر و در هشتمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری ثبت، مسجد انقلاب بجنورد به عنوان مکان رخداد انقلاب اسلامی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مسجد انقلاب بجنورد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی کاظمی اظهار کرد: مسجد انقلاب بجنورد به عنوان کانون اصلی و هسته اولیه حرکت اصیل، الهی و حیات بخش در تاریخ معاصر شهر بجنورد است که تمام مراحل شکل گیری تظاهرات اعمّ از سازماندهی، تشکیل جلسات مخفی شبانه و هدایت مردم به سوی پیشبرد اهداف انقلابی را موجب شده و همواره به عنوان جایگاه و خاستگاه تشکیل اجتماعات مردمی و راهپیمایی مطرح بوده است.

وی افزود: بعد از واقعه بزرگ انقلاب اسلامی که در ایران اتفاق افتاد و از آنجایی که بیشتر تظاهرات و اعلامیه‌های موجود در شهر بجنورد از این مکان انتشار و گسترش یافت نام این مسجد از مسجد امامی به مسجد انقلاب تغییر نام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: نخستین نماز جمعه شهر بجنورد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد انقلاب ( امامی) اقامه شد.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و دفاعیات انجام شده توسط معاونت میراث فرهنگی این اداره کل در هشتمین جلسه شورای عالی ثبت، پرونده ثبت مسجد انقلاب هم‌زمان با سالروز گرامیداشت ایام انقلاب به عنوان مکان رخداد به ثبت رسید.

به گزارش فارس، پیش‌تر حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی امام جمعه شهرستان بجنورد، در دیدار با مدیرکل و کارکنان این اداره کل خواستار توجه به این مسجد بوده‌اند. لذا با توجه به عدم قدمت بنا در حوزه ثبت تاریخی با تلاش‌های صورت گرفته به عنوان مکان رخداد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول