اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

واقعه 24 مهر مسجد جامع کرمان ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ‌واقعه 24 مهر سال 57 مسجد جامع کرمان به عنوان نخستین پرونده مکان ـ رخداد انقلاب اسلامی به ثبت ملی رسید.

واقعه 24 مهر مسجد جامع کرمان ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، حسین شمس‌الدینی اظهار داشت: در هشتمین شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار تاریخی و مکان ـ رخدادهای انقلاب اسلامی نخستین پرونده مکان رخدادهای انقلاب اسلامی پس از بررسی به ثبت ملی رسید.

وی افزود: در این همایش «واقعه 24 مهر سال 57 در مسجد کرمان» به عنوان نخستین پرونده مکان ـ رخدادهای انقلاب اسلامی ثبت ملی شد.

شمس‌الدینی بیان کرد: همچنین در این همایش سه پرونده دیگر شامل «تحصن مردم در مسجد ملک»، «تحصن فرهنگیان در آموزش و پرورش» و «تحصن دانشگاهیان در دانشسرای عالی فنی» با نظر کارشناسان به پرونده «واقعه 24 مهر مسجد کرمان» الحاق و ثبت ملی شد.

وی با اشاره به اینکه این مسجد در دوره آل‌مظفر بنا شده است، گفت: مسجد جامع کرمان طی تاریخ حوادث بسیاری را به یاد دارد که حادثه آتش‌‌سوزی 24 مهر 57 از آن جمله است.

انتهای پیام/2446/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول