اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با رئیس دیوان وقف شیعی عراق مطرح شد

ایجاد عقد اخوت بین مسجد سهله و مسجد جمکران

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران در دیدار با رئیس دیوان وقف شیعی عراق پیشنهاد کرد به منظور ایجاد ارتباط معنوی میان مسجد سهله و مسجد جمکران عقد اخوت بین این دو مرکز مذهبی برقرار شود.

ایجاد عقد اخوت بین مسجد سهله و مسجد جمکران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید صالح الحیدری رئیس دیوان وقف شیعی عراق از مراکز مختلف مسجد مقدس جمکران بازدید کرد.

علی نیکان قمی در این دیدار به تشریح موقعیت مسجد مقدس جمکران پرداخت و گفت: این مسجد شریف پس از انقلاب حدود 300 برابر گسترش پیدا کرده و امیدواریم با توجه به کثرت زائران و نمازگزاران این مکان مقدس فضاهای بهتر و مناسب‌تری را ایجاد کنیم که این کار در حال اجرا است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنان خود بیشترین حضور مردم در این مکان مقدس را در روزهای سه‌شنبه ذکر کرد و گفت: در این روز با خیل عظیم مردم مواجه هستیم که از سراسر کشور خود را به این مکان مقدس می‌رسانند و عده‌ای نیز تا سحر در مسجد حضور می‌یابند.

نیکان قمی در بخش دیگری از سخنان خود، راهپیمایی روز اربعین در عراق را حرکت عظیمی دانست که در تاریخ تشیع بی‌سابقه است و در ادامه ابراز داشت: امیدواریم این حرکت عظیم همچنان با اشراف اوقاف و دولت عراق ادامه پیدا کند.

وی همچنین در ادامه به ارائه پیشنهادی در خصوص ایجاد ارتباط معنوی بیشتر بین مسجد سهله و مسجد جمکران پرداخت و گفت: با توجه به موقعیت جنابعالی در دولت عراق پیشنهاد می‌شود که بین مسجد جمکران و مسجد سهله عقد اخوت برقرار شود.

رئیس دیوان وقف شیعی عراق نیز در این دیدار ضمن تمجید از طرح‌های عمرانی و خدماتی صورت گرفته در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: این مکان مقدس معنویتی خاص برای نمازگزاران به وجود می‌آورد و از  جایگاه معنوی بسیار خوبی بین زائران برخوردار است.

سید صالح الحیدری ضمن استقبال از پیشنهاد مدیر اجرایی مسجد مقدس جمکران مبنی بر ایجاد ارتباط معنوی بین مسجد سهله و مسجد جمکران بیان داشت: ما نیز آمادگی داریم در صورت ارسال پیشنهاد آن را بررسی کرده و مقدمات انجام این کار، طبق قوانین دو کشور را فراهم آوریم.

انتهای پیام/78009/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول