اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی فردوس خبر داد

ثبت 6 مسجد تاریخی فردوس در فهرست آثار ملی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس از ثبت شش مسجد تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.

ثبت 6 مسجد تاریخی فردوس در فهرست آثار ملی

کاظم شبنم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: شهرستان فردوس دارای 130 اثر تاریخی شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون 74 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی گفت: مسجد کوشک، مسجد سیدی، مسجد جامع قدیم، مسجد جامع برون، مسجد روستای مهوید و مسجد روستای فتح‌آباد از جمله مساجد شهرستان فردوس است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس افزود: به منظور حفظ اثر و بنا، عملیات مرمتی در مساجد به ثبت رسیده این شهرستان انجام شده است.

*مرمت مسجد روستای فتح‌آباد به اتمام رسید

شبنم‌زاده از اتمام عملیات مرمت مسجد روستای فتح‌آباد خبر داد و تصریح کرد: این مسجد متعلق به اوایل دوره قاجار و نمونه‌ای از گونه معماری روستایی است که در بافت قدیم روستا قرار دارد.

وی یادآور شد: با توجه به تخریب نمای بیرونی مسجد و ترک‌های موجود در بنا، عملیات مرمتی انجام و آسیب‌های موجود رفع شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: بنای مسجد روستای فتح‌آباد دارای یک شبستان و فاقد ایوان و صحن است که این فرم معماری به دوره قاجاریه تعلق دارد.

شبنم‌زاده افزود: روستای فتح‌آباد از جمله روستاهای خوش آب‌وهوایی است که در 25 کیلومتری شهرستان فردوس قرار دارد و به سبب آب‌ و هوای مطلوب و ییلاقی این روستا در فصل بهار و تابستان پذیرای حجم زیادی مسافر است.

انتهای پیام/69007/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول