اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:

فاطمه و ابوالفضل رکورددار فراوانی نام در زنجان هستند/ رغبت مردم زنجان به اسامی مذهبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: فاطمه و ابوالفضل رکورد‌دار فراوانی نام در استان زنجان هستند.

فاطمه و ابوالفضل رکورددار فراوانی نام در زنجان هستند/ رغبت مردم زنجان به اسامی مذهبی

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از آغاز سال تا پایان دی ماه در استان زنجان نام‌های ابوالفضل در بین پسران و فاطمه در بین دختران بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مدت مذکور 563 مورد نام ابوالفضل برای کودکان پسر متولد شده انتخاب شده است، گفت: همچنین در این مدت 694 مورد نام فاطمه نیز برای نوزادان دختر انتخاب شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به فراوانی نام‌های نوزادان در قالب 10 اسم نخست نیز اشاره داشت و گفت: پس از نام ابوالفضل امیرعلی با 390 مورد، امیرعلی با 390 مورد، محمد طاها با 331 مورد، امیر‌حسین با 323 مورد، امیرعباس با 269 مورد، علی با 257 مورد، امیرمحمد با 256 مورد، مهدی با 242 مورد، محمدمهدی با 238 مورد، و حسین با 225 مورد در صدر نامگذاری‌های پسران در زنجان است.

وی در ادامه به فراوانی 10 اسم نخست برای برای نوزادان دختر نیز اشاره داشت و گفت: پس از نام فاطمه، زهرا با 606 مورد، نازنین زهرا با 251 مورد، زینب با 194 مورد، ریحانه با 182 مورد، معصومه با 172 مورد، نرگس با 168 مورد ثنا با 160مورد، یسنا با 154 مورد هستی با 140 مورد 10 نام نخست انتخاب شده برای نوزادان دختر هستند.

متوسلین خاطرنشان کرد: با توجه به فراوانی نام‌های ذکر شده پر واضح است که نام‌های مذهبی پر‌طرفدار‌ترین نام در بین مردم استان زنجان است و این امر نشات گرفته از اعتقادات راسخ مردم این استان به اهل بیت عصمت و طهارت است.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول