اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرور کارنامه 50 ساله جامعه مدرسین در همایش «نیم قرن حضور»

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: کارنامه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی جامعه مدرسین طی 50 سال اخیر در همایش نیم قرن حضور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرور کارنامه 50 ساله جامعه مدرسین در همایش «نیم قرن حضور»

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در نشست خبری همایش «نیم قرن حضور» پاسداشت 50 سال تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال خواب دشمنان را آشفته کرد و با حضور ملت حماسه‌ای بزرگ خلق شد.

وی افزود: امیدواریم همه ساله شاهد حضور چشمگیر مردم در صحنه‌های انقلاب باشیم تا دشمنان به این نظام طمع نورزند و ملت ایران با اقتدار در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی درخشان‌تر از گذشته به پیش رود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری همایش نیم قرن حضور خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین در طول سال همایش‌های متعدد منطقه‌ای را برگزار می‌کند و مسائل مربوط به استان‌های هر منطقه در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مورد بحث و بررسی علمای بلاد قرار می‌گیرد و جامعه مدرسین هم با توجه به ظرفیت‌های موجود اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: همایش‌های کشوری نیز توسط جامعه مدرسین و به صورت دو سالانه در قم برگزار می‌شود؛ موضوعات این همایش نیز با توجه به اهداف پیش‌بینی شده تعیین می‌شوند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در سال جاری نام همایش، «نیم قرن حضور» به معنای 50 سال حضور جامعه مدرسین خواهد بود گفت: امسال با توجه به مروری که بر کارنامه جامعه مدرسین طی نیم قرن اخیر صورت می‌گیرد این امر بهانه‌ای برای تبیین اقدامات روحانیت خواهد بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش نیم قرن حضور جامعه مدرسین را نمادی از حرکت روحانیت در سال‌های اخیر دانست و افزود: نقش و تأثیر حوزه و روحانیت در انقلاب اسلامی، معرفی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نقش آن در مقاطع مختلف و حساس انقلاب، احیای هویت اصیل جامعه مدرسین و ایجاد زمینه و بستر لازم برای آینده کار جامعه مدرسین از جمله اهداف این همایش هستند.

وی اضافه کرد: شناسایی آسیب‌ها و موانع پیش رو و نیز تاریخ‌نگاری حوزه و روحانیت با توجه به قضاوت‌های مختلف صورت گرفته در مورد جامعه مدرسین و حوزه‌های علمیه از دیگر اهداف همایش نیم قرن حضور به شمار می‌روند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه همایش نیم قرن حضور افق جدیدی را برای آشنایی همگان با کارنامه جامعه مدرسین فراهم می‌کند گفت: در گذشته هشت جلد کتاب در ارتباط با اعلامیه‌ها و فعالیت‌های جامعه مدرسین طی سال‌های انقلاب منتشر شد که مورد استقبال گسترده کارشناسان قرار گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از رونمایی چند جلد کتاب جدید در این زمینه در همایش نیم قرن حضور خبر داد و ابراز کرد: این همایش روزهای 25 و 26 بهمن ماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار خواهد شد. در روز نخست کمیسیونی متشکل از اعضای جامعه مدرسین کار خود را شروع می‌کند و گزارش آن به دبیرخانه همایش ارائه می‌شود، نگاه به افق‌های آینده جامعه مدرسین مهم‌ترین هدف تشکیل این کمیسیون بوده است.

وی افزود: شخصیت‌های بزرگ حوزوی و نیز اشخاصی که در طول مبارزات انقلاب حضور داشته‌اند در این همایش حضور خواهند داشت ضمن اینکه نمایندگان ولی فقیه در سراسر کشور و نیز روحانیون متنفذ استان‌های مختلف در همایش نیم قرن حضور شرکت می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: صدا و سیما نیز همکاری خوبی با جامعه مدرسین در زمینه برگزاری این همایش داشته و شبکه قرآن از مدتی قبل هر شب از ساعت 21 مصاحبه‌هایی را با اعضای جامعه مدرسین در این زمینه پخش می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش نیم قرن حضور با اشاره به اعزام گروه‌های برنامه‌ساز به بیش از 31 شهر کشور که روزگاری محل تبعید اعضای جامعه مدرسین بوده‌اند گفت: موضوع این مصاحبه‌ها در ارتباط با شرایط آن دوران است.

وی ادامه داد: جامعه مدرسین همواره از جایگاه والایی در ایران برخوردار بوده به طوری که برخی از مراجع تقلید از میان اعضای همین نهاد برخاسته‌اند، آیات عظام لنکرانی و مکارم شیرازی از جمله این افراد به شمار می‌روند.

انتهای پیام/78004/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول