اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی:

غربی‌ها واژه «ما نمی‌توانیم» را وارد ایران کردند/می‌خواستند این واژه را فرهنگ کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: غربی‌ها در سال‌های قبل از انقلاب، واژه «نمی‌توانیم» را به ما آموختند و این واژه کم‌کم داشت جزئی از فرهنگ ما می‌شد که به برکت انقلاب، «نمی‌توانیم‌ها» تبدیل به «توانستن» شد.

غربی‌ها واژه «ما نمی‌توانیم» را وارد ایران کردند/می‌خواستند این واژه را فرهنگ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، ابوالفضل نوفرستی در همایش زائران عمره فردوس اظهار داشت: بینش و نگرش زائران ایرانی امروز با زائر سال‌های قبل از انقلاب متفاوت است.

وی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب ادامه داد: در ایران قبل از انقلاب، تنها دو صنعت تلویزیون پارس و خودروی پیکان وجود داشت و اجازه استفاده از امکانات را نداشتیم، بنابراین وابسته به دیگر کشورها و فاقد استقلال بودیم.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: غربی‌ها در سال‌های قبل از انقلاب، واژه «نمی‌توانیم» را به ما آموختند و این واژه کم‌کم داشت جزئی از فرهنگ ما می‌شد که به برکت انقلاب، نمی‌توانیم‌ها تبدیل به «توانستن» شد.

نوفرستی اضافه کرد: هر کشوری که بتواند در چهار صنعت هوافضا، ژنتیک، کامپیوتر و دیجیتال و انرژی هسته‌ای حرفی برای گفتن داشته باشد، به هیچ کشور دیگری نیاز ندارد و امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب توانسته است در این صنایع به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ایران اسلامی در دوران پس از پیروزی انقلاب، سبب شده که امروز کشورهای جهان نگاهی کاملاً متفاوت به ایران داشته باشند.

                                                            

اعزام 16 هزار نفر به حج و عتبات عالیات

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام بیش از 16 هزار نفر از مردم خراسان جنوبی طی سال گذشته به حج عمره و عتبات عالیات خبر داد و گفت: در سال جاری نیز بیش از سه هزار نفر از مردم شهرستان فردوس به حج عمره مشرف و سهمیه اعزام دو کاروان دیگر نیز به فردوس اختصاص یافته است.

نوفرستی افزود: با توجه به اینکه ساخت‌وساز و عمران در مکه و مدینه وجود دارد، سفرهای زیارتی و اعزام زائران نیز نسبت به گذشته کاهش یافته است.

دو کاروان حج عمره فردوس 28 بهمن و چهارم فروردین‌ماه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/69007/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول