به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مهری سویزی عصر امروز در دومین همایش بینالمللی عفاف و حجاب که در استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به فریضه مترقی حجاب و عفاف اظهار کرد: خداوند برای تنظیم روابط اجتماعی 17 تأکید قرآنی با خود دارد و پشتوانه این فریضه، 17 باید و نباید است که شش تأکید قرآنی آن برای مردان است.
وی ادامه داد: مردان در موضوع عفاف و حجاب در نیمکت ذخیره و بیکار و بیخطاب نیستند، بلکه شش مورد خطاب با مردان آغاز میشود.
معاون آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 11 تأکید قرآن به زنان است و از منظر دیگر ثقل بایدها و نبایدها به دلایل موجود برای زنان بیشتر است.
وی تصریح کرد: در بین عفاف و حجاب، ثقل تأکیدات قرآنی به مردان روی عفاف است و مردان در عفاف در لغزش هستند.
سویزی عنوان کرد: معلوم میشود، مخاطره مردان به عفاف است و سفارش قرآن به مردان عفاف و ثقل قرآن به زنان حجاب و لغزش زنان در حجاب است.
وی اضافه کرد: خیلی باید کسی آلوده و فرومانده باشد که زن باشد و در عفاف بلغزد و خطاب قرآن نسبت به این موضع یاد میدهد که چگونه اقدام به وظیفه و عمل کنند.
معاون آموزش و پرورش افزود: آیات در سوره نور با مردان و بانگاه آغاز میشود و خداوند به مردان میگوید که نگاه خود را فرو دارید، چراکه قرآن براساس عقلانیت است و نگاه غیرمتمرکز را تأکید میکند.
وی با بیان اینکه هفت تأکید قرآنی و تأکید با چشم نشان از این است که فساد از دیده آغاز میشود، بیان داشت: چه رازی چشمها و جسمها دارند که در طرح مترقی عفاف و حجاب را با تناسب عجیبی با موضوعیت زن و مرد آغاز میکند.
سویزی ابراز داشت: مردان علاقهمندند بیشتر ببینند و زنان علاقهمندند بیشتر دیده شوند و دنیای استکبار هم با همراهی امپراتوری رسانه این خط را تا آخر رفته و مردان را با چشم و زنان را با سراسر جسم نمایان میکند و این تمامی عرضه و آن تمامی دیدن است.
وی اذعان داشت: دشمن میخواهد مردان و زنان با غریزههای خویش همدیگر را ملاقات کنند و عفاف و حجاب طرح مترقی خطر برای این دید جنسی است.
معاون آموزش و پرورش گفت: خداوند در فلسفه حجاب میفرماید، حجاب برای ناشناخته کردن زن نیست، بلکه برای این است که آن سرمایه انسانی شناخته شود و جامعه هم همین را از او میخواهد.
*دنیای برهنگی میخواهد بگوید تمام عُرضه زن در عَرضه است
وی ادامه داد: دنیای بیحجابی و برهنگی میخواهد زن باور کند که همه عُرضه خود را در عَرضه خود نشان دهد و این جا باید گفت آیا این تحقیر است یا تکریم.
سویزِی یادآور شد: این فریضه مترقی برای این است که معنای مناسبات اجتماعی را بر مدار هویت انسانی تبدیل کند و دین محوری در این غریزه، مهار غریزه است.
وی متذکر شد: تأکیدات قرآنی برای مردانی است که میخواهد به تنهایی ببیند و زنانی که به تنهایی نشان دهد که همه این تمامیتها را باید مدیریت کرد.
معاون آموزش و پروش اضافه کرد: عفاف و هر چیزی که نرمافزاری باشد، سختتر است و خداوند متناسب با وجود آنها در این بخش طرح جامعه را برای هر دو جنس بر مبنای اعتدال قرار داده است.
وی ادامه داد: به گفته شهید مطهری «مهمترین سقوط غرب این است که پاسخ نیاز جنسی و جسمی را در کانون غیر از خانواده جستجو میکردند.»
*حجاب با دکمه اجبار راه به جایی نمیبرد
سویزی افزود: این 17 تأکید قرآنی با شش تأکید قرآنی به مردان و 11 تأکید قرآنی به زنان را در سیمای اهل بیت جستجو میکنیم و خداوند نیز تصریح کرده که زنان آن روسریهای بزرگ خود را روی سر و سینه و اندام خود بیندازد.
وی ادامه داد: چگونگی پوشش و حجاب فراخوانی از مغلوب و مرفوع دارد که شامل، چهارچوب شرعی و پوششی اندام مو و صورت باشد.
معاون آموزش و پرورش با بیان اینکه اما حجاب مطلوب با دکمه اجبار نیست، بلکه با فرهنگ تکریم است، گفت: حجاب برتر، چادر است.
وی گفت: تأکید قرآن به زنان بر روی حجاب است، چراکه خداوند چون جوهره و جودی زن را میل به دیده شدن میداند.
سویزی بیان داشت: تأکیدات قرآنی برای این است که به تناسب با ابعاد وجودی زن در متن این فریضه و وقتی مرد و زن در جامعه حضور پیدا میکنند، ابعاد جسمی و جنسیشان مستور و ابعاد انسانی بارز شود.
وی افزود: عفاف و حجاب طرح مترقی قرآن برای پوشاندن ابعاد جسمی و جنسی و برای حفظ ضروریات و پاکی است و امروز میبینیم که دنیا در عریانی و برهنگی و تحقیر کردن شخصیت زن و کالامحوری و به افسار گسیختگی رسیده است.
معاون آموزش و پروش اظهار کرد: زنان زیادی در جهان فریاد میزنند که میخواهند به عفاف و حجاب برگردند.
وی گفت: درست است که میگویند در همایش عفاف و حجاب فقط معتقدین و باحجابان میآیند و باید از همه اقشار به خصوص بیحجابان هم بیایند و نظر دهند، چراکه شما هم میخواهید، قدرت جواب دادن و آنها هم باید بگویند تعبیر ما چیست و این نیاز است.
سویزی افزود: دومین مدلسازی از مطلوب تا مقبول حجاب و عفاف در کشور است که افراطیون از طرفی و مخالفان از طرفی نظر میدهند، در حالی که ما باید اعتدالسازی در عفاف و حجاب داشته باشیم.
وی نهادینهسازی و نهادینه کردن را راه سومی دانست و گفت: این امر محقق نمیشود، مگر اینکه نهاد قانونگذاران، نظارت و رسانه باهم آوازه باشند و گسست میان گروههای مرجع محل خوبی برای این گسست برای کسانی که میخواهند عفاف را نشانه بگیرند، است.
انتهای پیام/2301/ذ40/ژ1001