اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش:

مردان در عفاف و حجاب در نیمکت ذخیره و بی‌خطاب نیستند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پرورش گفت: مردان در موضوع عفاف و حجاب در نیمکت ذخیره و بیکار و بی‌خطاب نیستند، چراکه شش خطاب مستقیم به مردان در قرآن داریم.

مردان در عفاف و حجاب در نیمکت ذخیره و بی‌خطاب نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مهری سویزی عصر امروز در دومین همایش بین‌المللی عفاف و حجاب که در استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به فریضه مترقی حجاب و عفاف اظهار کرد: خداوند برای تنظیم روابط اجتماعی 17 تأکید قرآنی با خود دارد و پشتوانه این فریضه، 17 باید و نباید است که شش تأکید قرآنی آن برای مردان است.

وی ادامه داد: مردان در موضوع عفاف و حجاب در نیمکت ذخیره و بیکار و بی‌خطاب نیستند، بلکه شش مورد خطاب با مردان آغاز می‌شود.

معاون آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 11 تأکید قرآن به زنان است و از منظر دیگر ثقل بایدها و نبایدها به دلایل موجود برای زنان بیشتر است.

وی تصریح کرد: در بین عفاف و حجاب، ثقل تأکیدات قرآنی به مردان روی عفاف است و مردان در عفاف در لغزش هستند.

سویزی عنوان کرد: معلوم می‌شود، مخاطره مردان به عفاف است و سفارش قرآن به مردان عفاف و ثقل قرآن به زنان حجاب و لغزش زنان در حجاب است.

وی اضافه کرد: خیلی باید کسی آلوده و فرومانده باشد که زن باشد و در عفاف بلغزد و خطاب قرآن نسبت به این موضع یاد می‌دهد که چگونه اقدام به وظیفه و عمل کنند.

معاون آموزش و پرورش افزود: آیات در سوره نور با مردان و بانگاه آغاز می‌شود و خداوند به مردان می‌گوید که نگاه خود را فرو دارید، چراکه قرآن براساس عقلانیت است و نگاه غیرمتمرکز را تأکید می‌کند.

وی با بیان اینکه هفت تأکید قرآنی و تأکید با چشم نشان از این است که فساد از دیده آغاز می‌شود، بیان داشت: چه رازی چشم‌ها و جسم‌ها دارند که در طرح مترقی عفاف و حجاب را با تناسب عجیبی با موضوعیت زن و مرد آغاز می‌کند.

سویزی ابراز داشت: مردان علاقه‌مندند بیشتر ببینند و زنان علاقه‌مندند بیشتر دیده شوند و دنیای استکبار هم با همراهی امپراتوری رسانه این خط را تا آخر رفته و مردان را با چشم و زنان را با سراسر جسم نمایان می‌کند و این تمامی عرضه و آن تمامی دیدن است.

وی اذعان داشت: دشمن می‌خواهد مردان و زنان با غریزه‌های خویش همدیگر را ملاقات کنند و عفاف و حجاب طرح مترقی خطر برای این دید جنسی است.

معاون آموزش و پرورش گفت: خداوند در فلسفه حجاب می‌فرماید، حجاب برای ناشناخته کردن زن نیست، بلکه برای این است که آن سرمایه انسانی شناخته شود و جامعه هم همین را از او می‌خواهد.

*دنیای برهنگی می‌خواهد بگوید تمام عُرضه زن در عَرضه است

وی ادامه داد: دنیای بی‌حجابی و برهنگی می‌خواهد زن باور کند که همه عُرضه خود را در عَرضه خود نشان دهد و این جا باید گفت آیا این تحقیر است یا تکریم.

سویزِی یادآور شد: این فریضه مترقی برای این است که معنای مناسبات اجتماعی را بر مدار هویت انسانی تبدیل کند و دین محوری در این غریزه، مهار غریزه است.

وی متذکر شد: تأکیدات قرآنی برای مردانی است که می‌خواهد به تنهایی ببیند و زنانی که به تنهایی نشان دهد که همه این تمامیت‌ها را باید مدیریت کرد.

معاون آموزش و پروش اضافه کرد: عفاف و هر چیزی که نرم‌افزاری باشد، سخت‌تر است و خداوند متناسب با وجود آنها در این بخش طرح جامعه را برای هر دو جنس بر مبنای اعتدال قرار داده است.

وی ادامه داد: به گفته شهید مطهری «مهم‌ترین سقوط غرب این است که پاسخ نیاز جنسی و جسمی را در کانون غیر از خانواده جستجو می‌کردند.»

*حجاب با دکمه اجبار راه به جایی نمی‌برد

سویزی افزود: این 17 تأکید قرآنی با شش تأکید قرآنی به مردان و 11 تأکید  قرآنی به زنان را در سیمای اهل بیت جستجو می‌کنیم و خداوند نیز تصریح کرده که زنان آن روسری‌های بزرگ خود را روی سر و سینه و اندام خود بیندازد.

وی ادامه داد: چگونگی پوشش و حجاب فراخوانی از مغلوب و مرفوع دارد که شامل، چهارچوب شرعی و پوششی اندام مو و صورت باشد.

معاون آموزش و پرورش با بیان اینکه اما حجاب مطلوب با دکمه اجبار نیست، بلکه با فرهنگ تکریم است، گفت: حجاب برتر، چادر است.

وی گفت: تأکید قرآن به زنان بر روی حجاب است، چراکه خداوند چون جوهره و جودی زن را میل به دیده شدن می‌داند.

سویزی بیان داشت: تأکیدات قرآنی برای این است که به تناسب با ابعاد وجودی زن در متن این فریضه و وقتی مرد و زن در جامعه حضور پیدا می‌کنند، ابعاد جسمی و جنسیشان مستور و ابعاد انسانی بارز شود.

وی افزود: عفاف و حجاب طرح مترقی قرآن برای پوشاندن ابعاد جسمی و جنسی و برای حفظ ضروریات و پاکی است و امروز می‌بینیم که دنیا در عریانی و برهنگی و تحقیر کردن شخصیت زن و کالامحوری و به افسار گسیختگی رسیده است.

معاون آموزش و پروش اظهار کرد: زنان زیادی در جهان فریاد می‌زنند که می‌خواهند به عفاف و حجاب برگردند.

وی گفت: درست است که می‌گویند در همایش عفاف و حجاب فقط معتقدین و باحجابان می‌آیند و باید از همه اقشار به خصوص بی‌حجابان هم بیایند و نظر دهند، چراکه شما هم می‌خواهید، قدرت جواب دادن و آنها هم باید بگویند تعبیر ما چیست و این نیاز است.

سویزی افزود: دومین مدل‌سازی از مطلوب تا مقبول حجاب و عفاف در کشور است که افراطیون از طرفی و مخالفان از طرفی نظر می‌دهند، در حالی که ما باید اعتدال‌سازی در عفاف و حجاب داشته باشیم.

وی نهادینه‌سازی و نهادینه کردن را راه سومی دانست و گفت: این امر محقق نمی‌شود، مگر اینکه نهاد قانون‌گذاران، نظارت و رسانه باهم آوازه باشند و گسست میان گروه‌های مرجع محل خوبی برای این گسست برای کسانی که می‌خواهند عفاف را نشانه بگیرند، است.

انتهای پیام/2301/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول