اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات کردستان:

حجم تجارت‌خارجی کردستان سالانه 5 میلیارد دلار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات کردستان گفت: حجم سالانه تجارت‌خارجی در استان کردستان 5 میلیارد دلار است.

حجم تجارت‌خارجی کردستان سالانه 5 میلیارد دلار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمد شهبازی امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر ضمن تشریح برنامه‌های این اداره‌کل در استان اظهار کرد: در 10 ماهه سال‌جاری 604 میلیون‌دلار صادرات از طریق بازارچه و گمرکات کردستان انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت گمرک رسمی باشماق‌مریوان، گمرک سیرانبند‌بانه، بازارچه‌سیف سقز و گمرک‌سنندج گفت: در 10 ماهه اول سال‌جاری 3 میلیارد و 24 میلیون دلار ترانزیت از طریق بازارچه‌ها و گمرکات استان انجام شده است.

مدیرکل گمرکات کردستان اضافه کرد: استان کردستان از نظر صادرات در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد و از نظر ترانزیت رتبه سوم کشوری را داراست.

شهبازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد زیادی از مردم استان در گمرکات باشماق‌مریوان و بانه مشغول به فعالیت‌اقتصادی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزار نفر از مردم استان در گمرک باشماق‌مریوان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه گمرک باشماق‌مریوان در دولت‌نهم به عنوان گمرک رسمی معرفی شد، خاطرنشان کرد: هفته گذشته گمرک استان کردستان به‌عنوان گمرک برتر کشور شناخته شد.

مشاور امور اقتصادی و شهرک‌های صنعتی استاندار کردستان در ادامه این نشست خبری بر استفاده از ظرفیت و توان نیروهای تحصیلکرده در واحدهای تولیدی و صنعتی استان تاکید کرد و گفت: توسعه شهرک‌های صنعتی از دیگر کارهایی است که باید با جدیت تمام انجام شود.

محمود قادر مرزی تسریع در احداث مناطق ویژه اقتصادی در استان کردستان را از دیگر اولویت‌های کاری استان برشمرد و خاطرنشان کرد: روان‌کاری در امورات گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود چرا که کمک زیادی به بحث اقتصادی استان خواهد کرد.

وی در پایان از واحدهای تولیدی و صنعتی استان که صادرات به خارج از کشور دارند خواست در زمینه ارتقا کیفیت محصولاتشان نهایت دقت نظر داشته باشند تا بازار از دست آنها خارج نشود.

انتهای پیام/79005/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول