اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد

آغاز عملیات هرس درختان و درختچه‌های زینتی در اصفهان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان فضای سبز و پارک ها شهرداری اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که به زیبایی سلامت و افزایش طول عمر درختان و درختچه‌ها به عنوان ارکان اصلی فضای سبز کمک می‌کند هرس کردن آنها است.

آغاز عملیات هرس درختان و درختچه‌های زینتی در اصفهان

داریوش فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بهترین زمان برای هرس درختان فصل زمستان است که زمان خواب بسیاری از گیاهان است و با ریخته شدن تمام برگ‌ها ارزیابی و تشخیص الگوی شاخه درخت بسیار آسان‌تر می‌شود به این معنی که به راحتی می‌توان شاخه‌های شکسته یا درهم فروریخته و همچنین شاخه‌های مسن را تشخیص داد.

وی ادامه داد: هدف از هرس درختان بر خلاف تصور عموم مردم تنها برای زیباسازی نمای ظاهری گیاه نیست بلکه برای تأمین سلامت گیاهان و حذف اندام‌های بیمار آفت زده گیاه است.

سرپرست سازمان فضای سبز و پارک‌ها شهرداری اصفهان تصریح کرد: از جمله اهداف دیگر هرس کردن درختان جلوگیری از برخورد شاخه‌های بلند با یکدیگر و در نتیجه جلوگیری از ایجاد زخم بر روی تنه گیاه است و همچنین حذف شاخه‌های ضعیف‌تر به ویژه در گیاهان همیشه سبز نیز از جمله اهداف هرس درختان است.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول