اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان استخدامی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمام کانا‌ل‌های استخدام در آموزش‌ و پرورش مسدود و استخدام در این نهاد فقط از طریق ورود به دانشگاه فرهنگیان ممکن می‌شود.

آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان استخدامی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان کرمان پردیس شهید‌ باهنر خواهران اظهار داشت: اولین پردیس خواهران از مجموعه دانشگاه‌های فرهنگیان برگ زرینی در نظام تعلیم و تربیت کشور را رقم زد.

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام ایرانمنش تنها مدیرکل شهید آموزش و پرورش کشور است که در کرمان آرمیده و افتخاری برای دیار کریمان است.

شیخ‌بهایی افزود: 23 بهمن ماه امروز روح تازه‌ای و عطر ولایت پر رنگ‌تر از همیشه در سراسر میهن‌اسلامی را فراگرفته، زیرا بار دیگر قدرت‌نمایی اراده ملت سلحشور ایران به رخ جهانیان کشیده شد که مردم با تمام وجود یوم‌الله را معنا کردند.

وی با بیان اینکه یوم‌الله یعنی روزی که نعمت بر تمام مردم نازل می‌شود، ابراز داشت: هر روز یوم‌الهی است به‌دلیل اینکه لحظه ‌به ‌لحظه در نعمت‌های خداوند غرق هستیم و بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی امام ‌(ره) این واژه را بار دیگر احیاء کردند که فضای جامعه متحول شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که ارزش‌های ناب در صدر فعالیت‌ها و مجموعه‌ سیاست‌گذاری‌های نظام قرار دارد، آرزوی دیرینه مردم حاکم شدن ارزش‌های دینی در جامعه و مبنا قرار گرفتن تعلیم ‌و تربیت به‌عنوان یک دستور اساسی بود.

‌شیخ‌بهایی افزود: آرزوی دیرینه شهدا و صاحب‌نظران امر تعلیم و تربیت بود که مجموعه‌ای بتواند با تربیت کادر خود نیروهای آموزش‌ و پرورش را بسازد و در اولین بهار از 35 سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان ادعا کرد، تاسیس دانشگاه فرهنگیان که جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود در ادامه اجرایی شدن سند تحول بنیادین محقق شد.

‌وی دانشگاه فرهنگیان را نخستین مجموعه‌ غیر از مجموعه‌های تحت نظارت وزارت علوم که مجوز تأسی گرفته، عنوان کرد و گفت: این دانشگاه تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش است که طبق آیین‌نامه‌های وزارت علوم اداره می‌شود.

‌رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان کرمان تصریح کرد: جذب هیئت علمی توانمند برای دانشگاه با داشتن حداقل مدرک دکترا در دستور کار قرار گرفته و بر خلاف سایر مجموعه‌هایی که از «شورای توسعه گسترش وزارت علوم» مجوز تاسیس می‌گیرند از افتخارات این دانشگاه گرفتن مجوز از «شورای عالی انقلاب فرهنگی» است.

‌وی در مورد تامین تمام رشته‌ها و مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه بیان کرد: بحث ادامه تحصیل یکی از دغدغه‌های مراکز تربیت معلم بود که اگر امکانات لازم و جذب نیروهای شایسته و صالح برای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان تامین شود، امکان افزودن دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا از سال آتی در این دانشگاه فراهم می‌شود.

‌شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه در رأس هیئت ‌امنای دانشگاه‌ها وزیر علوم قرار دارد، گفت: تاسیس این دانشگاه که با تاکید مقام معظم رهبری بود در اداره این مجموعه رئیس‌جمهور وقت هدایت این دانشگاه را بر عهده می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در مراکز استان‌‌ها دو پردیس خواهران و برادران وجود دارد، افزود: برای تسهیل امور در استان‌ها با تشکیل کمیته استانی مسئولیت پیگیری امور را هیئت‌امناء که متشکل از نمایندگان اساتید دو پردیس هستند، بر عهده می‌گیرد.

‌رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان کرمان توجه به جذب نیروهای بومی را یکی از ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: تمام کانا‌ل‌های استخدام در آموزش‌ و پرورش مسدود و استخدام در این نهاد فقط از طریق ورود به دانشگاه فرهنگیان ممکن می‌شود.

 وی افزود: ورود به این دانشگاه کف معادل داشت که از بهترین‌های کنکور سراسری برای پذیرش در این دانشگاه انتخاب شده و عمدتا نیروهای توانمند از نظر علمی، سلامت اخلاقی، متعهد و متدین هستند.

انتهای پیام/80028/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول