اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

تعداد دانشکد‎های پزشکی در گلستان به 6 دانشکده ارتقا یافت

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در سال 1357 تنها یک دانشکده پرستاری بویه در گرگان وجود داشت و در حال حاضر تعداد دانشکده‎های پزشکی گلستان به شش دانشکده ارتقا یافته است.

تعداد دانشکد‎های پزشکی در گلستان به 6 دانشکده ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیامک رجایی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در سال 1371 دانشکده پزشکی تاسیس شد و در سال 1376 علاوه بر دانشکده پزشکی و پرستاری بویه، آموزشکده پیراپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در گرگان به وجود آمد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در رشته‎های دکترای پزشکی، پرستاری، مامایی و علوم آزمایشگاهی پذیرش دانشجو داشتند و تعداد این دانشکده‎ها به مرور ارتقا پیدا کرد و با عنوان دانشکده پزشکی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشکده پیراپزشکی، دانشکده بهداشت، دانشکده دندانپزشکی و دانشکده فناوری‎های نوین فعالیت می‎کنند.

علوم پزشکی گلستان در رشته‎های روان‎شناسی و جراحی دانشجو می‎پذیرد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: علاوه بر رشته‎های کارشناسی و کاردانی که پذیرش می‎شدند امروزه در رشته‎های دکترای علوم پزشکی و دندانپزشکی نیز دانشجو پذیرش می‎شود.

رجایی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان رشته‎های کارشناسی ارشد در هفت رشته و رشته‎های phd در دو رشته دانشجو می‎پذیرد و یکسری دستیاران تخصصی نیز در رشته‎های بیماری‎های زنان و زایمان، کودکان، داخلی، بیهوشی و انشاالله از سال آینده رشته‎های روان‎شناسی و جراحی نیز پذیرش دانشجو دارد.

وی تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان را حدود 2 هزار نفر عنوان کرد و ابراز داشت: حدود 230 دانشجو در رشته‎های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

183 استاد به عنوان اعضای هیئت علمی مشغول به تدریس هستند

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر 183 استاد به عنوان اعضای هیئت علمی مشغول به تدریس هستند و پنج استاد دانشگاه علوم پزشکی و 21 نفر از اساتید به عنوان دانشیار مشغول تدریس برای دانشجویان در مقاطع و رشته‎های مختلف هستند.

انتهای پیام/2307/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول