اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

کشورهای ثروتمند منطقه به پزشکی ایران نیاز دارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وجود ثروتمند بودن کشورهای حوزه خلیج فارس، در بسیاری از عرصه‌ها به دانش پزشکی ایران نیاز دارند.

کشورهای ثروتمند منطقه به پزشکی ایران نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای افغانستان، پاکستان، عمان، عراق و کویت درخواست انعقاد قرارداد خدمات پزشکی و درمانی با ایران و به ویژه استان فارس دارند.

وی افزود: با اینکه دست برخی از این کشورها در واردات دارو، به کارگیری پزشک و پرستار از کشورهای دیگر بسیار باز است اما باز نیز به دانش ایرانیان نیاز دارند.

ایمانیه تصریح کرد: در «آی سی یو» بیمارستان‌های کویت از انگلیس و کشورهای غربی کادر درمانی استخدام شده و در آزمایشگاه آنها گاه از 25 ملیت محقق مشغول به کار است.

وی ادامه داد: این مسائل نشان می‌دهد که ایران اسلامی با تکیه بر روحیه خودباوری جوانان مومن خود به چه جایگاه رفیعی دست یافته است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب هیچ بیمارستانی در شهرستان‌های فارس ساخته نشده بود و هر آنچه احداث شده مربوط به پس از انقلاب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر لزوم استقرار نظام حاکمیت بالینی و بهبود کیفیت در مراکز درمانی، بیان کرد: حاکمیت بالینی، چارچوبی است که در آن سازمان‌های ارائه‌کننده خدمت در قبال بهبود دایمی کیفیت پاسخگو بوده و با ایجاد محیطی که در آن تعالی در خدمات بالینی شکوفا شود به صیانت از استانداردهای عالی خدمت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در نظام حاکمیت بالینی سیستم سلامت موظف به ارتقای کیفیت مستمر خود و پاسخگویی به کسانی است که به آنها خدمات می‌دهد.

ایمانیه ابراز داشت: نظام حاکمیت بالینی از کشورهایی مانند انگلستان آغاز شده اما مبانی برخورد مناسب با بیمار در آموزه‌های دینی و فرهنگی خود ما نیز ریشه دارد.

به گفته وی، وظیفه شورای عالی ارتقای کیفیت دانشگاه، سیاستگذاری در روش‌های ارتقای کیفیت مراکز درمانی است و اگر چه بیمارستان‌ها تفاوت‌هایی را در خدمات دارند اما باید تابع پروتکل‌ها و خط‌مشی‌های کلی نیز باشند.

ایمانیه تصریح کرد: پزشکان هیچ‌گاه به طور مستقیم به بیمار نمی‌گویند که به تو ربطی ندارد اما گاه با رفتار خود این مطلب را به بیمار القا می‌کنند که تو چیزی نمی‌فهمی، در حالی که مسائل بیماری در درجه اول مربوط به بیمار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هنوز این نقطه ضعف در سیستم درمانی کشور ما به طور کامل رفع نشده در حالی که بنابر آموزه‌های دینی خود موظف به احترام به بیمار و توضیح دادن کامل پروسه درمان هستیم.

انتهای پیام/ 2448‌/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول