اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

رئیس جمهور آینده باید ولایی و خدمتگزار باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مردم در انتخابات آینده به فردی ولایی و خدمتگزار که دغدغه مشکلات مردم را دارد، رأی دهند.

رئیس جمهور آینده باید ولایی و خدمتگزار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جمع مردم همدان در مسجد امام سجاد(ع) با بیان اینکه استان همدان تعداد 8 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، اظهار داشت: همدان علمای بزرگی چون آیت الله قدوسی، مدنی، مفتح را تقدیم انقلاب کرده است.

وی به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مردم ایران اسلامی با توجه به شرایط کشور در طول 33 سال گذشته برای اینکه نظام اسلامی به قله‌های سربلندی و پیروزی نائل شود از انقلاب اسلامی پاسداری و در راه آن پایداری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: مکتب پیامبران بزرگ الهی و پیامبر اسلام همواره نجات انسان‌ها از ظلمت بوده و مردان بزرگ از سوی خداوند مأمور شدند که ملت‌ها را از چنگال دیوها، ستمگران، جباران، مکاران و فرعون‌های زمانه نجات دهند.

وی ادامه داد: البته با آمدن پیامبران همواره نیاز بود که مردمی از جان گذشته در راستای اهداف الهی ایثار کنند و آنان با مجاهدت در راه خدا برای پیاده کردن احکام الهی در جامعه تلاش کردند.

دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود گفت: در استان همدان از روز اولی که سپاه پاسداران تشکیل شد به نام انصار الحسین(ع) نامگذاری شده و باید آفرین گفت به آنهایی که این نام را انتخاب کردند و زیر چتر این نام استان همدان 8 هزار شهید و صدها جانباز و ایثارگر را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی هدیه کرده است.

وی تصریح کرد: اگر اسلام امروز رشد و داشته و شکوفا شده به این خاطر است که در طول تاریخ افرادی فداکاری و ایثار کردند و با از جان گذشتگی افرادی چون حمزه، عمار و یاسر، اسلام بالنده شده است.

امام جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه مردم مؤمن همیشه در صحنه ایران اسلامی تمام هستی خود را فدای مکتب انبیاء کردند، افزود: در طول 50 سال گذشته از 15 خرداد 42 تا 17 شهریور 57 و 22 بهمن سال 57 تا 22 بهمن سال 1391 اگر جان فشانی، ایثار و فداکاری مردم نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

وی اضافه کرد: اگر توانستیم در مقابل همه توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان در جنگ تحمیلی، قائله‌های منافقین و دیگر فتنه‌ها دوام آوریم به خاطر فداکاری، آگاهی، بصیرت و حضور در صحنه مردم و درایت رهبری بوده است.

دری نجف‌آبادی در ادامه به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره کرد و یادآور شد: صدام با تمام امکانات شرق و غرب و تجهیزات داخلی خود به ما حمله کرد، ولی امام خمینی(ره) با آن درایت خود گفت که دیوانه‌ای آمده سنگی انداخته و رفته و اگر جنگ 20 سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم و مردم به این خواسته امام لبیک گفتند و تا آخر در جنگ ایستادگی کردند.

وی با بیان این که قبل از انقلاب بیش از 7 هزار پزشک خارجی در ایران داشتیم اما به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت عظیمی در پزشکی ایجاد شده است، ادامه داد: انقلاب اسلامی خدمات بزرگی در عرصه‌های مختلف علمی، درمانی، پزشکی، فناوری، بنادر و آموزش و پرورش برای مردم داشته است.

دری نجف آبادی در ادامه بیان داشت: امروز بیش از چهار میلیون دانشجو در رشته‌های مختلف و مقاطع گوناگون در کشور در حال تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 60 هزار نفر در رشته‌های پزشکی مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی مسائل و مشکلات در کشور وجود دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی هنوز اول راه است و نباید نابسامانی‌ها، و بداخلاقی‌های برخی از مسئولان ما را آزرده کند و از اهداف اصلی نظام اسلامی دور شویم.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: هر روز باید به عزت، سربلندی و بالندگی ایران اسلامی افزوده شود و ایران باید رتبه اول علمی را در منطقه به دست آورد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری راهی را به ما آموختند که در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستادگی کنیم، افزود: باید در مقابل همه توطئه‌ها، تهدیدات و تحریم‌های غرب برای حفظ استقلال سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی ایستادگی کنیم.

دری نجف آبادی ادامه داد: برای آن که رهبری بتوانند این انقلاب را به پیش برند، مردم باید با لبیک به ولی فقیه، انقلاب را در راستای پیشرفت و توسعه کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نقش مردم در جامعه مثل سمفونی است که همه در این سمفونی باید نقش خود را ایفا کنند و با غیرت و جوانمردی و شجاعت مردم می‌توان به همه اهداف بزرگ جمهوری اسلامی دست یافت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نیاز امروز کشور تولید است و همه باید کارهای خود را انجام دهند و از پرداختن به منافع شخصی پرهیز شود.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی انجام امور وظیفه و تکلیف است، اما در دیگر کشورها مسئولان به دنبال مادیات هستند.

دری نجف آبادی سپس به انتخابات 22 خرداد سال آینده اشاره کرد و تصریح کرد: سال آینده دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را پیش رو داریم و باید مراقب بود که به فردی لایق، شایسته، ولایی، مردمی و خدمتگذار مردم رای داد تا زمام امور اجرایی را به دست بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی حوادث سال‌های گذشته ذائقه مردم را تلخ کرده و نباید اجازه داد که تکرار شود و رئیس جمهور آینده باید جذب سرمایه‌گذاری، پرداختن به تولید ملی، معیشت مردم، ازدواج جوانان و مشکلات را در اولویت قرار دهد و سعی در رفع مشکلات کند.

انتهای پیام/89019/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول