اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس:

آمریکا باید در برابر ملت ایران تواضع کند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و جبهه استکبار باید امروز از اریکه قدرت پایین بیایند و در برابر ملت مقتدر ایران اسلامی تواضع کنند.

آمریکا باید در برابر ملت ایران تواضع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و در جمع اقشار مختلف مردم اردبیل اظهار داشت: دوران قلدورمآبی و قداره‌بندی استکبار به پایان رسیده و این ملت‌های آزادیخواه دنیا در ایران، لبنان، سلحشوران غزه، مردم شجاع عراق و مردم آزاده سوریه به حاکمیت امپریالیسم جهانی پایان داده و دیگر آنها نمی‌توانند برای ملت‌های مسلمان تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه حضور ملت و استقامت آنها بر آمده از وظیفه‌شناسی و زمان‌شناسی مردم وفادار به نظام اسلامی، امام راحل و خلف صالح او پرچمدار این انقلاب است، تصریح کرد: آوازه این انقلاب امروز در شرق و غرب آسیا، شاخ آفریقا و سراسر جهان فراگیر شده و همه ملت‌ها سعی می‌کنند به هر نحوه ممکن بر سیطره استکبار پایان دهند.

ابوترابی‌فرد یاد و خاطره 3 هزار و 400 شهید لشکر عاشورایی اردبیل و 12 هزار جانباز سلحشور را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: ما به واسطه رشادت و سلحشوری این جوانان برومند امروز در صحنه حاضر شده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا در عرصه اقتصادی نیز شاخ استکبار را بشکنیم.

این مسئول درخشش انقلاب اسلامی را در عصر معاصر یکی از واقعیت‌های ماندگار برشمرد و اضافه کرد: آثار و ثمرات این انقلاب دنیا را به لرزه درانداخته و سبب شده است که نور ایمان و مقاومت از دل و جان این ملت بجوشد و با رهبری و زعامت امام راحل برگ زرینی که در تاریخ این انقلاب رقم خورد در اوج درخشش باشد.

وی اراده ملت ایران را در به ثمر نشستن حاکمیت اسلامی نتیجه این کلام قرآن دانست که خطاب به پیامبر اکرم (ص) فرمود: ای پیامبر و مردم مؤمن، خدا برای شما کافی است که قطعاً تفسیر این آیه را در ظهور انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ‌انقلاب ما با محوریت فقیه عادل، صالح، مدیر و مدبر و با پشتیبانی ملت ایران خلق شد و همچنان توفنده به مسیر خود ادامه می‌دهد.

رهبری صالح و ملت وفادار شاخصه انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود یادآور شد: ویژگی بارز انقلاب اسلامی رهبری صالح و ملت وفادار است که هر دو گوهر ارزشمند بر محوریت مکتب تشیع که اردبیل جایگاه آن است، سبب شده تا مردان و زنان غیرتمند و عاشورایی این دیار بتوانند نمایشی از عزم خود را امروز در میدان متجلی سازند.

ابوترابی‌فرد در ادامه سخنان خود گفت:‌ در کنار وفاداری ملت محوریت مرجعیت و ولایت فقیه با برجستگی عدالت، تدبیر و مدیریت سبب شد که اسلام حیاتی دوباره پیدا کند و انقلاب اسلامی نیز متجلی‌کننده این شجاعت و بصیرت و محوریت دین و معرفت باشد.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در دو قلمرو داخلی و خارجی اشاره کرد و ادامه داد: در قلمرو داخلی یک نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دینی شکل گرفت و ملت غیور ما نه تنها شاه را سرنگون کرد بلکه بنیان یک نظام سیاسی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت را بنا نهاد.

ابوترابی‌فرد افزود: در این ساختار جمهوریت نظام در قالب حماسه 22 بهمن، دفاع مقدس، انتخابات مختلف در این کشور شکلی حقیقی یافت و اسلامیت نظام نیز بر محوریت ولایت فقیه عادل و صالح تجلی یافت.

وی با یادآوری اینکه ایران اسلامی ما امروز به برترین قدرت دفاعی، امنیتی و اقتدار علمی دست یافته است، تصریح کرد: قدرت این کشور سبب شده تا تحولات منطقه متأثر از صلابتی باشد که کشورمان در 34 سال گذشته به آن دست یافته است.

ابوترابی‌فرد قدرت بزرگ دفاعی ایران را مهارکننده قدرت شیطانی آمریکا برشمرد و خاطر نشان کرد: ایران قدرتمند و امن امروز به نمادی در جهان تبدیل شده که همه سعی می‌کنند به تبعیت از آن قدرتشان را مضاعف کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با فراهم شدن این سرمایه‌ها پرواز ملت ما و کاروان حرکتی این انقلاب در مسیر استقلال‌طلبی، ثبات سیاسی و فراهم کردن قله‌های امنیتی در حال حرکت است.

50 کشور جهان 95 درصد دانشمندان را در اختیار دارند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود بیان کرد: نقش دانش در توسعه جوامع بشری نقش بی‌بدیلی است به طوریکه کمیسیون کشورهای اروپایی در یک تحقیق به این نتیجه رسید که توسعه علمی با نرخ رشد اقتصادی در ارتباط است به طوریکه 50 کشور جهان بیش از 95 درصد دانشمندان جهان را در اختیار دارند و در کنار آن 99 درصد اختراعات نیز متعلق به این کشورها است در حالی که 130 کشور پنج درصد دانشمندان و یک درصد اختراعات را به نام خود ثبت کردند.

ابوترابی‌فرد نرخ رشد اقتصادی کشورهای برخوردار علمی را 2.5 درصد و 130 کشور را کمتر از 88 دهم درصد اعلام کرد و ادامه داد: آینده جهان در اختیار کشورهایی است که دانشمندان و تولیدکنندگان علوم متعدد دارند.

وی یادآور شد: این رشد علمی در کشورمان فزاینده است به طوریکه در سطح کشور 4 میلیون دانشجو و استان اردبیل 70 هزار دانشجو در مراکز آموزشی علمی در حال تحصیل هستند.

ابوترابی‌فرد رشد علمی ایران را در حوزه فناوری‌های هسته‌ای، هوا و فضا،‌ دستیابی به دانش‌های بنیادین یک سرمایه نو و بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: آینده دنیا متعلق به این کشور است چرا که کاروان علمی این کشور با شتاب مضاعف در حرکت است.

وی افزود: اگر در گذشته آمریکا این کشور را جهان سومی می‌خواند امروز اعتراف می‌کند که در سیر علوم و فنون همپای غرب در حال حرکت است و خود یک وزنه جهانی به شمار می‌رود که دنیا برای مذاکره با ایران اسلامی همه قدرت خود را متمرکز کرده است.

این مسئول در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ رهبر معظم انقلاب در 19 بهمن امسال پشت پرده بسیاری از حرکت‌های استکباری را رو کردند و اعلام داشتند که آمریکا و امپریالیسم جهانی باید در برابر ملت ایران خاضع باشد.

انتهای پیام/62003/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول