اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به فارس:

از ائتلاف‌های اصولگرایی حمایت می‌کنیم / مذاکره با آمریکا هیچ سودی ندارد

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه ائتلاف بزرگ میان مجموعه جریان اصولگرایی به محوریت روحانیت تحقق پیدا کند، گفت: حزب موتلفه به طور مستقل از جریانات اصولگرایی کاندیدا معرفی نمی‌کند.

از ائتلاف‌های اصولگرایی حمایت می‌کنیم / مذاکره با آمریکا هیچ سودی ندارد

محمد‌نبی حبیبی در حاشیه مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی در مسجد زین‌العابدین قم در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه مکانیسم انتخاب کاندیدای مورد نظر حزب موتلفه به چه شکلی خواهد بود، اظهار کرد: سیاست کلی حزب در انتخابات این گونه است که ائتلاف بزرگ میان مجموعه جریان اصولگرایی به محوریت روحانیت تحقق پیدا کند که این امر سبب می‌شود از تعدد نامزدهای اصولگرا و خرد شدن رای جلوگیری کند.

* جریان اصولگرایی با ائتلاف به یک کاندیدا برسند

وی با تاکید بر اینکه حزب موتلفه به طور مستقل از جریانات اصولگرایی کاندیدا معرفی نمی‌کند، تصریح کرد: تمام مجموعه اصولگرایی باید با یک وحدت و اشتراک نظر به کاندیدای مورد نظر برسند و قطعا حزب موتلفه هم از این کاندیدا حمایت خواهد کرد.

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه منظور از ائتلاف اصولگرایی همان ائتلاف1+2 است، اظهار کرد: هر ائتلافی که در چارچوب مد نظر باشد، به طور اجمالی تایید می‌شود.

حبیبی با اشاره به اینکه منظورم از ائتلاف شخص و یا ائتلاف ویژه‌ای نیست، تصریح کرد: هر حرکتی که در راستای ائتلاف بزرگ بین جریان اصولگرایی باشد مورد تایید حزب است، به شرط اینکه هماهنگی از ابتدا میان ائتلاف‌های کوچک باشد.

* اصلاح‌طلبان برای فعالیت در انتخابات آماده می‌شوند

وی در خصوص فعالیت اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان مشغول فعالیت برای حضور در انتخابات هستند و ما با اصلاح‌طلبانی که نظام را قبول دارند و خود را داخل خیمه انقلاب می‌دانند، مشکلی نداریم.

دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه حضور اصلاح‌طلبانی که قانون اساسی را فصل‌الخطاب می‌دانند و ولی فقیه را قبول دارند در انتخابات ضرر ندارد تصریح کرد: باید میان کسانی که فتنه‌گر بوده و آنهایی که اصلاح‌طلبان داخلی نظام هستند، فرق قائل باشیم.

حبیبی در پاسخ به سنوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید دولت با محوریت مشایی در انتخابات حضور پیدا می‌کند، اظهار کرد: معتقد هستم دولت به هیچ وجه حق دخالت در انتخابات را ندارد و باید صرفا مجری برگزاری باشد و اگر شخصی یا عاملی وابسته به دولت باشد و از امکانات دولتی استفاده و فعالیت انتخاباتی کند، کار غیرقانونی انجام داده است به همین دلیل دولت و شخص رئیس جمهور باید مواظب باشند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

* برخی افراد برای بازگشت به نظام توبه نخواهند کرد

دبیرکل حزب موتلفه همچنین در خصوص اینکه بادامچیان گفته کروبی برای بازگشت به نظام ابراز تمایل کرده است، گفت: از این مطلبی که وی گفته است اطلاعی ندارم اما معتقد هستم که با توبه و اظهار ندامت و عذرخواهی از مردم ممکن است عده‌ای بتوانند به داخل نظام برگردند اما بنده پیش‌بینی می‌کنم برخی افراد چنین کاری نخواهند کرد.

* مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی خطای استراتژیک است

حبیبی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید در شرایط فعلی ایران باید با آمریکا مذاکره داشته باشد، اظهار کرد: کسانی که دنبال مذاکره با آمریکا هستند، در حال ارتکاب خطای استراتژیک هستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تاکنون هیچ حسن نیتی از خود برای مذاکره با ایران نشان نداده است، تصریح کرد: وقتی آمریکا هیچ حسن نیتی نداشته است برای چه با آنها مذاکره کنیم؟

دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه مذاکره آمریکا با ایران برای آنها منفعت دارد، خاطرنشان کرد: مطمئن باشید نتایج مذاکره برای آنان مهم نیست بلکه آنها می‌خواهند ما را به پای میز مذاکره برسانند و به کشورهای منطقه بگویند انقلاب اسلامی ایران پس از 34 سال جنگ و مقاومت، بالاخره پای مذاکره با ما آمد، پس شما از همین الان با ما مذاکره کنید.

حبیبی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا در حال حاضر هیچ سودی به حال انقلاب ندارد، تصریح کرد: قطعا ما اگر از مواضع خود صرف نظر کنیم، تحریم‌ها را حذف خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما سختی تحریم را می‌پذیرد اما از مواضع خود دست بر نمی‌دارد، اضافه کرد: معتقدم با لطف الهی مردم در راهپیمایی 22 بهمن با حضور خود پاسخ بسیاری از سئوالات دشمنان را خواهند داد.

انتهای پیام/78008/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول