اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

مردم‌سالارترین حکومت جهان، نظام جمهوری اسلامی است/ تلاش دشمن برای زیر سئوال بردن انتخابات

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان با بیان اینکه مردم‌سالارترین حکومت جهان، نظام جمهوری اسلامی است گفت: دشمن برای زیرسئوال بردن انتخابات تلاش زیادی انجام داده و می‌دهد.

مردم‌سالارترین حکومت جهان، نظام جمهوری اسلامی است/ تلاش دشمن برای زیر سئوال بردن انتخابات

حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در برازجان اظهار داشت: انتخابات در طول 34 سال عمر پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی، یکی از فرصت‌های خوبی بوده که در اختیار داشته‌ایم و می‌توان آن را نمونه‌ای از دموکراسی اسلامی دانست.

امام جمعه برازجان ادامه داد: در سه دهه گذشته از طریق برگزاری انتخابات‌های پرشور و باشکوه ثبات، اقتدار، پشتوانه مردمی را به ‌عنوان دموکراسی در چارچوب اسلام و هم مردم‌سالاری خود را برای جهانیان به نمایش گذاشته‌ایم.

مصلح خاطرنشان کرد: در طول عمر نظام اسلامی، مردم ما در انتخابات‌های مختلفی که برگزار شده در مقایسه با سایر کشورها حضوری غیر قابل مقایسه و بی‌نظیری داشته‌اند و به ‌طور مستقیم نمایندگان، وکلا و رؤسای جمهور را انتخاب کرده‌اند.

وی، جمهوری اسلامی را مردم‌سالارترین حکومت جهان دانست، تصریح کرد: مردم‌سالارترین حکومت جهان، نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این در مقایسه با سایر کشورهای جهان که معمولاً حکومت‌ها براساس ثروت، قدرت سیاسی و یا نظامی روی کار می‌آیند.

این مسئول افزود: در کشور ما مردم به ‌طور مستقیم سرنوشت خود را رقم می‌زنند و با رأی خود به ‌طور مستقیم مسئولان کشور را برمی‌گزینند.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: طبیعی است که دشمنان ما اهدافی را برای زیرسئوال بردن و ناکارآمد نشان دادن حکومت اسلامی دنبال می‌کنند و تبلیغات گسترده علیه آن انجام می‌دهند.

مصلح ابراز داشت: دشمنان دوست ندارند و نمی‌توانند ببینند که نظام اسلامی به ‌عنوان یک الگوی جهانی جلوه پیدا کند؛ نظامی با محتوای اسلام و فرم جمهوری که نشان‌ دهنده مردم‌سالاری دینی است.

وی بیان داشت: الان ما شاهد کارآمدی نظام اسلامی هستیم و این در حالی است که معاندان و دشمنان نظام همواره شعار می‌دهند که اسلام و حکومت اسلامی ناکارآمد است.

مصلح یادآور شد: ما در عمل نشان دادیم که می‌شود با توجه به شرایط زمان، نظامی تشکیل داد که هم پشتوانه عظیم مردمی داشته باشد و هم محتوای آن اسلامی بوده و در عرصه عمل کارآمد باشد.

وی به پیروزی‌های متعدد نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و متذکر شد: در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی، فناوری، تکنولوژی و ... انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیم و گسترده‌ای داشته است و این مهم نمودی از کارآمدی نظام اسلامی است.

مصلح تصریح کرد: در خیلی از عرصه‌ها، دشمن ما را تحت فشار قرار داد، تحریم کرد و تلاش کرد که ما را در دستیابی به اهدافمان ناکام بگذارد، اما ما تمامی این مسائل را پشت سر گذاشتیم و تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان را برای نظام اسلامی به فرصت تبدیل کردیم.

وی اضافه کرد: در عرصه‌های سیاسی، دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات، توطئه‌های فراوان کرده است.

زیرسئوال بردن اصل نظام، اولین هدف دشمن است

امام جمعه برازجان اذعان داشت: دشمنان اولین هدفشان زیرسئوال بردن اصل نظام و کارآمدی نظام است و اولین خواسته آنها عدم حضور مردم در صحنه عظیم انتخابات است.

مصلح خاطرنشان کرد: معاندان نظام اسلامی می‌خواهند نشان دهند که نظام مقدس جمهوری اسلامی مردمی نیست و دموکراسی در آن وجود ندارد.

وی عنوان کرد: دشمنان در سخت‌ترین شرایط نظام، حتی در شرایط جنگ نتوانسته‌اند، خللی در انتخابات وارد کنند و در این زمینه ایجاد مشکل کنند و توانسته‌ایم به نحو مطلوب انتخابات را برگزار کنیم.

مصلح ابراز داشت: دشمنان در سال‌های اخیر همواره کوشیده‌اند که انتخاباتی در ایران اسلامی برگزار شود که بتوانند پس از آن مانور به راه اندازند و تبلیغ کنند که در ایران آزادی و دموکراسی وجود ندارد و رأی مردم نقشی در انتخابات ندارد، اما به این هدف نیز نتوانسته‌اند دست یابند.

وی در پایان گفت: کم‌رنگ برگزار شدن انتخابات و حضور کم‌رنگ مردم در صحنه و تحریم و تضعیف انتخابات از اهدافی است که مخالفان می‌خواهند از این طریق بیان کنند که مردم از نظام و انقلاب فاصله گرفته‌اند و مشارکت مردمی در انتخابات وجود ندارد.

انتهای پیام/2451/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول