اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورمحمدی در مسجد زین‌العابدین قم:-2

سازوکار سیاسی و انتخاباتی کشور ضعف دارد / نباید تنها دولت برای اقتصاد تصمیم‌گیری کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور حال ساز و کار سیاسی و انتخاباتی کشور را دارای ضعف و مشکل دانست و در خصوص مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: نباید تنها دولت برای اقتصاد کشور تصمیم‌گیرنده باشد.

سازوکار سیاسی و انتخاباتی کشور ضعف دارد / نباید تنها دولت برای اقتصاد تصمیم‌گیری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر که جمعه‌ شب در مسجد امام زین العابدین قم برگزار شد، در سخنانی جمهوری اسلامی را برخوردار از عقلانیت دانست و گفت: اگر ما بتوانیم ظرفیت‌هایی که در کشور ایجاد کردیم را بررسی و نقطه آسیب‌ها را شناسایی کنیم، می‌توانیم به هم‌افزایی رسیده و مرحله جدیدی از تاثیرگذاری در تاریخ را شروع کنیم.

وی با اشاره به رشد جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها به تحلیل برخی از این حوزه‌ها پرداخت و رشد در حوزه سیاسی را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز کشور‌ ما جزو سیاسی‌ترین کشور‌های دنیا شناخته می‌شود و مردم ما از فهم و بصیرت سیاسی برخوردار هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در عین حال ساز و کار سیاسی و انتخاباتی کشور را دارای ضعف و مشکل دانست و گفت: رفتار سیاسی کشور پیچیدگی‌هایی دارد که باید حل شود.

وی فضای سیاسی کشور را فضایی آزاد و باز اعلام و تاکید کرد: البته کشوری که می‌خواهد بر اساس انتخاب و رأی مردم کارهای خود را جلو ببرد سازوکاری قوی می‌خواهد.

پورمحمدی با بیان اینکه رفتار تشکل ‌یافته و سازمان یافته سیاسی هنوز در کشور ما جا نیفتاده است، ابراز داشت: به همین دلیل هر رئیس جمهوری در ایران بر روی کار آمده دوست داشته استمرار پیدا کند اگر خودش هم نمی‌تواند بماند سعی می‌کند جریان خودش را مستمر نگه دارد و اگر یک دوره کنار رفت دوباره سعی می‌کند برگردد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز خبر‌هایی از روسای جمهوری قبلی برای کاندیدا شدنشان در انتخابات ریاست جمهوری آینده می‌شنویم یا رئیس جمهور فعلی به گونه‌ای سخن می‌گوید که می‌خواهیم استمرار پیدا کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه امروز بسیاری از قوانین ما در مجلس با نگاه منطقه‌ای تصویب می‌شود، خاطرنشان کرد: قوانینی در مجلس تصویب می‌شود که دارای مشکل است و جواب مسائل کشور را نمی‌دهد چون مجلس در جایگاه مناسب خود شکل نگرفته است.

وی در عین حال مجالس 31 سال گذشته را مجالس خوب دانست و با بیان اینکه باید قدردان همه این مجالس باشیم ابراز داشت: در این سال‌ها کشور ما از ثبات و وجاهت مناسبی برخوردار شد اما ضعف‌هایی هم وجود دارد.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود کشور را در حوزه اقتصادی توانمند دانست و گفت: کشور ما از ظرفیت‌های فوق‌العاده طبیعی و انسانی برخوردار است اما در کنار قوت‌ها در حوزه اقتصادی ضعف‌های جدی داریم که باید برای آنها چاره‌اندیشی کنیم.

وی بر لزوم رهایی اقتصاد از حالت دولتی تاکید کرد و اظهار داشت: بر همین اساس همواره مقام معظم رهبری به روسای بانک مرکزی تاکید کرده‌اند که این بانک باید کاملا تخصصی اداره شود و بر اساس سیاست‌های دقیق علمی و پولی و مالی اداره شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: اگر این مهم را مخدوش کنیم نوسان در فضای ارز و پول ایجاد می‌شود و تورم را به دنبال دارد.

وی تصمیم‌گیری برای اقتصاد کشور تنها توسط دولت را صحیح ندانست و گفت: ما در دولت به عنوان هماهنگ‌کننده باید بستر رشد را فراهم و موانع را بر طرف کنیم، اما اقتصاد باید بر روی دوش مردم باشد و فضای توسعه اقتصادی باید با مردم شکل بگیرد.

پورمحمدی به برخی از تصمیم‌گیری‌ها در حوزه اقتصادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اختلاف ارزی که در طول یک سال گذشته در کشور رخ داد و برخی از سوء تدبیر‌ها عده‌ای را به ثروت‌های افسانه‌ای رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز توان مدیریتی جمهوری اسلامی بسیار بالا است، ابراز داشت: ما بعضی وقت‌ها به دلیل ازدیاد مدیر قوی دچار مشکل می‌شویم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار تمام ظرفیت‌هایی که ایجاد کرده، ایمان را به عنوان ظرفیت اصیل خود حفظ کرده است، یادآور شد: اگر مردم به من به عنوان مسئول و یا به عنوان یک روحانی انتقاد دارند این طور نیست که ایمانشان متزلزل شده است و این مهم را در شرایط مختلف به خوبی نشان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز ایمان، روحیه انقلابی و عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم،‌ محرومیت‌زدایی و... در کشور حفظ شده است، گفت: دنیا این توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران دارد را در تعارض با اهداف خود می‌بیند.

پورمحمدی تاکید کرد: اگر ما قوت‌ها را خوب مطالعه و ارزیابی و نقاط آسیب را نیز شناسایی و قوت‌ها را با بستر‌هایی که داریم در کنار هم جمع کنیم تحول جدیدی را انقلاب اسلامی در عرصه جهانی به وجود خواهد آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات قرآن بر لزوم ایستادگی در برابر دشمنان و اطاعت از خدا و رسول‌الله تاکید کرد و گفت: رسول یعنی رهبر الهی و رهبر خدایی که در راه خدا گام بر می‌دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب می‌فرماید دعوا نکنید، به فکر معیشت مردم و تولید، اشتغال، رشد فرهنگی و سلامت اداری باشید و همگی باید گوش به فرامین رهبری باشیم.

انتهای پیام/78010/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول