اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان:

هوشمند کردن کنتورهای برق زنجان از سلطانیه آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به ابلاغ اجرای طرح هوشمندسازی کنتورهای برق (فهام) گفت: این طرح در استان زنجان از سلطانیه آغاز می‌شود.

هوشمند کردن کنتورهای برق زنجان از سلطانیه آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عادل کاظمی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان مرکز کنترل و دیسپاچینگ شرکت توزیع  بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت توزیع برق که در محل ساختمان این شرکت برگزار شد، با اشاره به بهره‌برداری از 100 پروژه به مناسبت دهه فجر سال‌جاری اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها با اعتباری 105 میلیارد ریال به سرانجام رسیده است.

* افتتاح 100 پروژه در دهه فجر

وی 34 پروژه از مجموع 100 پروژه افتتاح شده را در حوزه تامین برق روستایی اعلام کرد و افزود: برای این 34 پروژه که تامین برق چاه‌های کشاورزی را هم شامل می‌شود، 24 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان از افتتاح 41 پروژه برق‌رسانی به واحدهای صنعتی، تولیدی و خدمات ‌در دهه فجر خبر داد و گفت: برای این 41 پروژه که از مجموعه 100 پروژه مورد بهره‌برداری هستند، 45 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی از تامین برق واحدهای مسکن مهر خبر داد و تصریح کرد: 17 پروژه از مجموع 100 پروژه شرکت توزیع برق استان زنجان مربوط به واحدهای مسکن مهر بود که با اعتبار 20 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است.

کاظمی با اشاره به افتتاح 24 پروژه در حوزه تحقیقاتی و فناوری‌های نوین اضافه کرد: برای افتتاح این 24 پروژه، 16 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی به اجرای طرح فهام در پنج استان کشور اشاره و تصریح کرد: طرح فهام در خراسان، زنجان، بوشهر، اهواز، تهران و البرز اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان از نصب یک میلیون دستگاه کنتور هوشمند در فاز نخست هوشمندسازی کنتورهای برق کشور خبر داد و گفت: در گام بعدی مشترکین عادی و روستایی تک فاز به شبکه هوشمند وصل می‌شوند.

وی تاکید کرد: در صورت موفقیت زیرساخت‌های ایجاد شده طرح هوشمندسازی در سایر مناطق توزیع برق به مرحله اجرا در می‌آید.

*نصب 200 هزار کنتور برق هوشمند در استان

کاظمی اضافه کرد: از مجموع یک میلیون کنتور نصب شده در سطح کشور 200 هزار کنتور آن در استان زنجان نصب می‌شود.

وی قرائت و رصد کنتورهای برق از راه دور و اعمال فرامین را از مزایای هوشمند کردن کنتورهای برق اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه سلطانیه به عنوان شهر الکترونیکی استان زنجان انتخاب شده است، افزود: طرح هوشمندسازی کنتورهای برق استان از سلطانیه آغاز می‌شود.

وی ساختمان کلنگ‌زنی شده برای مرکز کنترل شرکت دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان زنجان را دارای مساحت 413 مترمربع اعلام کرد و گفت: برای احداث این ساختمان، اعتبار 340 میلیارد ریالی تصویب شده است.

*افتتاح ساختمان در دهه فجر سال آینده

کاظمی تصریح کرد: با توجه به اینکه برای احداث ساختمان گودبرداری انجام نمی‌شود، به احتمال زیاد این ساختمان در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: مرکز کنترل شرکت دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان زنجان پس از بهره‌برداری تبدیل به مرکز کنترل فرماندهی استان می‌شود.

*بهره‌برداری از طرح فهام تحول عظیمی ایجاد می‌کند

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان هزینه خدمات و دستمزد ناشی از کنترل قیمت کنتورها را سه میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حذف این هزینه و سایر پرت‌ها تحول عظیمی در این صنعت به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول