اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تامین اجتماعی:

سهم مردم از هزینه درمان بیش از 30 درصد نخواهد بود

خبرگزاری فارس: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه، سهم مردم از هزینه درمان نباید بیشتر از 30 درصد باشد.

سهم مردم از هزینه درمان بیش از 30 درصد نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد؛ هدایت‌الله ادیب‌نیا پیش از ظهر امروز در آیین آغاز به کار درمانگاه امام سجاد یزد اظهار داشت: شرایط اقتصادی جامعه به گونه‌ای است که مردم ابتدا مایحتاج خود را تامین می‌کنند و سپس به حوزه سلامت و درمان خود می‌پردازند.

وی با اشاره به نقش سازمان تامین اجتماعی در این زمینه افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که ماموریت اصلی آن پوشش کارگران و صاحبان حرف و مشاغل آزاد است.

ادیب‌نیا تامین اجتماعی را دومین تولید کننده درمان در کشور خواند و عنوان کرد: ارائه خدمات درمانی رایگان به دارندگان

دفترچه‌های تامین اجتماعی و بیمه شدگان این سازمان از وظایف ما است.

وی جمعیت تحت پوشش سازمان را بیش از 35 میلیون نفر در کشور برشمرد و گفت: این تعداد شامل 50/11 میلیون نفر بیمه شده اصلی و بیش از 2/2 میلیون نفر مستمری‌بگیر است که با افراد خانواده بیمه ‌شدگان جمعیت تحت پوشش آن به بیش از 35 میلیون نفر می‌رسد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزایش و گستردگی خدمات درمانی تامین اجتماعی را یکی از برکات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: هم اکنون این سازمان با 70 بیمارستان و هشت هزار و 650 تخت بیمارستانی و 270 مرکز درمان سرپایی به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات رسانی می کند.

وی دهه‌فجر را فرصتی برای نمایش اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی و نمایش دستاوردهای انقلاب در طول 34 سال خواند و بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی هرساله پروژه هایی را در این ایام بهره برداری می کند.

وی از بهره‌برداری از 28 پروژه بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین ‌اجتماعی در دهه فجر امسال در کشور خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل بیمارستان، پلی‌کلینیک تخصصی، درمانگاه تخصصی و ساختمان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف بوده است.

ادیب‌نیا برخی از این پروژه‌ها را شامل بیمارستان 32 تختخوابی شهدای گمنام یاسوج، پلی‌کلینیک تخصصی یاسوج، درمانگاه تخصصی امام سجاد(ع) یزد، درمانگاه نطنز، پلی‌کلینیک نسیم شهر تهران، درمانگاه جدید شبانه‌روزی شاهرود، بخش ICU بیمارستان 17 شهریور مشهد، بخش اورژانس بیمارستان لواسانی، سالن آمفی‌تئاتر و بخش پیوند بیمارستان لبافی‌نژاد عنوان کرد.

وی از دیگر پروژه‌های درمانی تامین‌اجتماعی را بهره‌برداری از سیستم متمرکز اعزام بیمار به مراکز ملکی درمانی استان‌های ایلام، خوزستان، کرمان و آذربایجا‌ شرقی برشمرد.

ادیب‌نیا از نوار شناسایی بیمار، سیستم متمرکز دریافت لیست اینترنتی، سیستم اتوماسیون اداری، سیستم متمرکز گروه تخصصی کمیسیون پزشکی به عنوان پروژه‌های بخش فن‌آوری سازمان تأمین‌اجتماعی نام برد که در ایام مبارک دهه فجر افتتاح شده است.

انتهای پیام/90004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول