اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

آمبولانس سیار خدمات دندانپزشکی در ملایر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از راه‌اندازی آمبولانس سیار خدمات دندانپزشکی در مناطق فاقد امکانات دندانپزشکی در آِینده نزدیک در شهرستان ملایر خبر داد.

آمبولانس سیار خدمات دندانپزشکی در ملایر راه‌اندازی می‌شود

اکبر غلامعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: یک دستگاه آمبولانس با همه امکانات دندانپزشکی یک مطب از سوی استان در هفته یک یا دو بار در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر قرار می‌گیرد که شامل دندانپزشک و دستیاران خواهد بود و به مناطق روستایی و بخش‌هایی که فاقد خدمات و چارت دندان‌پزشکی بوده خدمت‌رسانی خواهد داشت.

وی افزود: این کار در راستای خدمت‌رسانی بهتر به روستاییان و جلوگیری از اصول غیربهداشتی و تجربی برخی افراد در امر دندانپزشکی انجام خواهد شد و هزینه‌های آن نیز بسیار مناسب خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر ابراز داشت: شرکت خودروسازی هنوز آمبولانس را تحویل نداده و تقریباً 90 درصد کارهای آن انجام شده و مابقی نیز در حال انجام و طرح در آینده بسیار نزدیک عملیاتی می‌شود.

وی از راه‌اندازی درمانگاه عمومی فخریه ملایر از اول بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این درمانگاه شامل انجام خدماتی چون تزریقات، نوار قلب، رادیولوژی و درمانگاه شبانه‌روزی است.

غلامعلیان ارائه خدمات آزمایشگاه مرکزی شامل همه آزمایشات، مرکز انتقال خون، مشاوره قبل از ازدواج را نیز از دیگر قسمت‌های درمانگاه فخریه برشمرد.

وی در ادامه به مرکز دندانپزشکی درمانگاه فخریه ملایر اشاره و تصریح کرد: این درمانگاه مخصوص کودکان زیر 12 سال بوده و تنها بخش رادیوگرافی دولتی دهان و دندان نیز در این درمانگاه فعال است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در ادامه به آزمایشگاه و مرکز تشخیص بیماری سل در این درمانگاه اشاره کرد و گفت مرکز واکسیناسیون هاری نیز دیگر بخش این درمانگاه است که آزمایش سل و واکسیناسیون هاری در این مرکز رایگان انجام می‌شود.

وی همچنین به بازسازی چهار بخش بیمارستان امام حسین ملایر اشاره کرد و افزود: بازسازی بخش‌های این بیمارستان به علت فرسودگی از سال 90 شروع شد که با اعتبارات دولتی به مبلغ 400 میلیون فضاهای فیزیکی و یک بخش این بیمارستان بازسازی شد.  

غلامعلیان افزود: سه بخش دیگر این بیمارستان نیز با در آمدهای اداره اوقاف و امور خیریه و با توجه به نیت واقف با اعتبار 180 میلیون تومان امسال انجام شد.

وی از بازسازی چهار بخش دیگر این بیمارستان در آینده خبر داد و عنوان داشت: فرد خیری نیز برای بازسازی مابقی بخش‌های این بیمارستان اعلام آمادگی کرده که امیدواریم زودتر بازسازی بخش‌های باقی مانده انجام شود.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول