اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

تضعیف آمریکا محصول تدبیر امام (ره) بود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: تضعیف امروز آمریکا نتیجه تدبیر امام راحل (ره) بود که در دهه اول انقلاب اعلام کرد «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

تضعیف آمریکا محصول تدبیر امام (ره) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی صبح امروز در همایش بصیرت‌افزایی هنرمندان بسیجی شهرستان گرمی اظهار داشت: به طور قطع و یقین آمریکا نسبت به گذشته ضعیف شده است، چرا که این کشور با قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در 34 سال گذشته در مسیر زوال و نابودی واقعی گام برمی‌دارد.

وی پیام حقیقی انقلاب اسلامی را پیام صلح و دوستی و بیداری امت اسلامی اعلام کرد و یادآور شد: بر خلاف این پیام، پیام جبهه استکبار به ویژه آمریکا در این سا‌ل‌ها جز وحشی‌گری و تجاوز و بی‌اعتمادی چیز دیگری نبوده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سال 57 و زمانی که این انقلاب به دست معمار کبیر قرن معاصر به ثمر نشست، امام راحل به صراحت اعلام کرد که پیام این انقلاب نه تنها جهانگیر خواهد شد بلکه اسباب زوال قدرت غرب و شرق را فراهم می‌آورد که نتیجه این پیشگویی امام راحل را امروز در قالب بیداری اسلامی و شکست نظام سلطه مشاهده می‌کنیم.

دشتی گفت: هر چند آمریکا تلاش می‌کند با تکیه بر حق وتوی متوحشانه خود و همچنین قدرت نظامی ژست ابرقدرتی خویش را حفظ کند، اما در نبرد با اراده ملت‌ها پیروزی نهایی از آن آزادگانی است که هرگز زیر بار استکبار نمی‌روند.

زبان هنر رساترین زبان برای بازگویی حقایق انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول عنوان کرد: برای بازگویی حقایق انقلاب اسلامی ابزارهای مختلفی وجود دارد که رساترین و پویاترین این ابزارها زبان هنر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل بیان داشت: هنوز نتوانستیم حقایق نهفته در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را آنگونه که شایسته است به نسل جوان و نسل‌هایی که زمان رژیم ستمشاهی را درک نکرده‌اند، بازگو کنیم.

دشتی افزود: نسل جوان جامعه به عنوان عناصر تاثیر‌گذار امروز و ستون‌های فردای انقلاب اسلامی باید بدانند که گذشته ما چه بوده و امروز در چه موقعیتی قرار گرفته‌ایم، لذا این نسل لازم است برای شناخت بهتر انقلاب به مطالعه تاریخ قبل و بعد از انقلاب بپردازند.

وی تصریح کرد: در این صورت خواهند فهمید که این گوهر گرانقدر چقدر ارزش داشته و تا چه حد به این ملت صلابت حقیقی بخشیده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با یادآوری علل دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ملت ایران ادامه داد: اگر استکبار جهانی با ما به خاطر وقوع انقلاب اسلامی دشمنی نمی‌کرد به ماهیت انقلابمان شک می‌کردیم چرا که امام راحل نیز معیار شناخت استکبار را دشمنی آنها با اصولمان و شاد بودن آنها از خطاهایمان اعلام کرده بود.

دشتی ابراز داشت: دشمنی آنها به ما کمک کرد تا حقایق انقلاب اسلامی را خوب بفهمیم و در راه حفظ و حراست از آن حتی جان خودمان را نیز نثار کنیم، چون که به خوبی می‌دانیم استکبار جهانی هیچ‌گاه خیر‌خواه ملت‌های آزادیخواه نبوده است.

این مسئول تاکید کرد: نظام سلطه قطعاً با استقلال و آزادی ملت‌ها مخالف است، چرا که این هدف‌گذاری مخالف خواسته و مطالبه سلطه‌گران است که می‌خواهند در عصر معاصر به وحشی‌گری خود ادامه دهند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با تقبیح فشار اقتصادی آمریکا بر علیه ملت قهرمان ایران گفت: این ملت در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی دندان‌شکن به یاوه‌گویی‌های ماه‌های اخیر استکبار می‌دهند که از انسانیت جز بد اخلاقی و بد فرهنگی چیز دیگری عایدشان نشده است.

گلایه از مدیران شهرستانی در بی‌توجهی به رشد و شکوفایی هنر

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از مسئولان برخی از شهرستان‌ها به خاطر بی‌توجهی به رشد و شکوفایی هنر افزود: هیچکس به اندازه مقام معظم رهبری به مقوله هنر آن هم از نوع هنر اسلامی و دینی ارزش نداده است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از معدود متفکران مذهبی – روحانی است که از هنر و ابعاد آن آگاهی‌های کافی و شایسته‌ای داشته و از صاحب‌نظرانی است که با توجه به آشنایی عمیق از اسلام و رسالت آن از یک سو و درک واقع‌بینانه ضرورت‌های تبلیغی و پیام‌رسانی و شیوه‌های نوین آن از سوی دیگر در هنگامه ظهور و بروز هنر اسلامی و جلوه‌های زیبای هنر انقلابی باید به رهنمود‌ها و پیشنهادات معظم له توجه ویژه داشت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل فرمایش مقام معظم رهبری را در بیان این مطلب که دشمنی با هنر همانند دشمنی با خورشید است، یادآور شد: به یقین هر ایده، اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد ماندنی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دشتی در پایان سخنان خود اذعان داشت: ضرورت دارد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها دست هنرمندان را در تولید آثار فاخر و ارزشی بگیرند و با فراهم کردن زیر‌ساخت‌های لازم هنرمندان را برای ادامه فعالیت‌های هنری دلگرم و امیدوار کنند.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول