اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه:

قم خانه بیداری ملت‌ها است

خبرگزاری فارس: مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه، قم را به برکت حضور حضرت معصومه(س) خانه بیداری ملت‌ها دانست.

قم خانه بیداری ملت‌ها است

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم اظهار داشت: وقتی تاریخ اسلام را تورق می‌کنیم به حقایقی می‌رسیم که این حقایق جز الطاف خداوند بر بندگان خود تفسیر دیگری ندارد و حضور امام رضا(ع) در این آب و خاک یکی از این حقایق است.

وی با اشاره به دسیسه مأمون برای مقابله با پیشروی مکتب اهل بیت(ع) ادامه داد: امام رضا(ع) برای حفظ انسجام شیعیان این حرکت را آغاز کرد و باطل بودن خلافت سلطنتی عباسیان را با فرهنگ ناب علوی که از معارف الهی سرچشمه می‌گیرد، به نمایش گذاشت و از این راه با لایه‌های مختلف اجتماع ارتباط برقرار کرد.

مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از طرفی ورود سادات بعد از قیام زیدی‌ها و علوی‌ها و کشتاری که از آنها می‌شد به ایران، این کشور را به مامن شیعیان و محل رشد و شکوفایی آنها تبدیل کرده بود.

وی ابراز داشت: حضرت معصومه(س) همراه با دیگر برادرانش برای همجواری با امام رضا(ع) وارد ایران شدند که کاروان آن حضرت در بین راه مورد تجاوز عده‌ای قرار گرفت و برادران و همراهانش به شهادت رسیدند.

رضوی‌مهر با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) شباهت‌های بسیاری به حضرت زینب(س) داشته است، گفت: حضرت معصومه(س) نیز شاهد قتل و غارت کاروان و کشته شدن برادرانش بود و همین مصیبت موجب بیماری وی شد.

وی با اشاره به اینکه طایفه خزرج و اشعریون از بنیان‌گذاران شهر قم محسوب می‌شوند، افزود: تاریخ تشیع در قم به ربع آخر قرن اول هجری برمی‌گردد که این طایفه‌ها از یمن و کوفه وارد این شهر شدند.

مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) از این شهر و خصوصیات آن اطلاع داشت و به همین خاطر بعد از بروز بیماری در ساوه عزم قم کرد.

وی با اشاره به اینکه حضور حضرت معصومه(س) در قم 17 روز طول کشید، ابراز داشت: در این مدت بانوان و مردم متدین قم رسم میزبانی را به خوبی برای دختر موسی بن جعفر(س) به جا آوردند.

رضوی‌مهر ادامه داد: خانه حضرت معصومه(س) که در نزدیکی میدان میر قم واقع شده، امروز به مامنی برای دوستداران و پیروان اهل بیت(ع) تبدیل شده است.

وی گفت: حضور حضرت معصومه(س) در قم در همان 17 روز موجب برکات بسیاری شد و زمزمه عدالت‌خواهی علی(ع) و مظلومیت سیدالشهدا(ع) از همان خانه بسیار کوچک به سراسر شهر قم طنین‌انداز شد.

مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: همه این اتفاقات نشان می‌دهد که قم از همان موقع مورد محبت اهل بیت(ع) بوده و خداوند می‌خواست تا حریم این بانوی پاک در قم قرار بگیرد و بعد از قرن‌ها خاستگاه انقلاب اسلامی شده، بزرگی از فرزندان موسی بن جعفر(ع) نام این شهر را در سراسر جهان طنین‌انداز کند.

وی ابراز داشت: امروز محل نشر معارف تشیع در عالم در کنار بقعه دختر موسی بن جعفر(ع) قرار گرفته و کوچک و بزرگ این خانه را محل نزول فرشتگان و خانه بیداری تمام ملت‌ها می‌دانند.

انتهای پیام/78006/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول