اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان:

هنر متعهد باید به کمک وقف بیاید

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: هنر متعهد باید به کمک وقف آمده و برای توسعه این فرهنگ حسنه را در جامعه یاری دهد.

هنر متعهد باید به کمک وقف بیاید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سیدعلی میرمحمدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از هنرمندان خوزستانی اظهار داشت: باید برای توسعه فرهنگ حسنه وقف در جامعه از هنر متعهد و هنرمندان متعهد موجود در جامعه استفاده کرد و در اینباره باید از همه توان بهره برد.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر رونق گرفتن اماکن مذهبی به ویژه امامزادگان دارد و به این دلیل باید حضور هنر در اماکن مقدسی مانند امامزادگان همراه باشد تا مردم را به این فضاهای مقدس آورند.

میرمحمدی تاکید کرد: باید بقاع به قطب فرهنگی در جامعه مبدل شوند و در این باره باید از همه توان خود استفاده کنیم تا گامی هرچند کوچک در راستای ترویج این فرهنگ اسلامی برداشته شود.

وی افزود: در شرایط کنونی جامعه پذیرای وقف است زیرا در سال‌جاری رشد چشم‌گیری در تعداد موقوفات استان خوزستان رخ داده است و باید در اینباره تلاش‌های خود را ادامه دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: هم‌اکنون بیش از 250 روحانی در سطح شهرستان‌های خوزستان در حال ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف هستند و در این باره برنامه‌ریزی زیادی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان زیادی در خوزستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی برای شناساندن امامزادگان به مردم برنامه‌ریزی زیادی انجام شده است و در سال‌جاری 16 امامزاده در خوزستان به عنوان امامزادگان شاخص شناسایی شده‌اند که قرار است برای معرفی این امامزادگان از فعالیت‌هایی همچون همایش‌های ویژه استفاده شود.

میرمحمدی تاکید کرد: برای معرفی سنت وقف در جامعه نیازمند همکاری بسیار زیادی از سوی هنرمندان و رسانه‌ها هستیم و در این باره می‌کوشیم تا این افراد را با خود همراه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، همه ساله از 21 تا 28 دی ماه هفته وقف نام دارد که برگزاری ویژه برنامه‌هایی به این مناسبت در دستور کار قرار می‌گیرد.

بر این اساس، در این نشست تخصصی استاد رضا زدوار عضو انجمن خوشنویسان ایران، وحید کیانی شاعر،حسن صادپاپی کارگردان و نمایشنامه نویس، فرزاد جعفری فیلمساز، علیرضا اکبری نویسنده و... شرکت داشتند.

انتهای پیام/72006/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول