اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان خبر داد

ثبت‌نام 11 هزار نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از 11 هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 11 هزار نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن در سیستان و بلوچستان

حسین سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: به مربیان طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در استان، گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از 11 هزار نفر در استان در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در سه مقطع سنی 12-7، 18-11 و 19 سال به بالا در دو گروه خواهران و برادران ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان بیان کرد: این تعداد ثبت‌نام کننده به صورت حضوری و غیرحضوری از مردادماه سال‌جاری با استفاده از کتابچه و سی‌دی راهنما مشغول حفظ کردن قرآن کریم هستند.

سالاری اضافه کرد: کسانی که در بقاع متبرکه و مساجد و دارالقرآن‌های مجری این طرح شرکت می‌کنند از حضور یک مربی در کلاس‌ها بهره می‌برند.

وی گفت: این مربیان از یک جزء تا تمام قرآن کریم را حفظ هستند و به واسطه علاقه و تخصصی که در امر آموزش حفظ قرآن به دیگران دارند با این اداره کل در اجرای طرح همکاری می‌کنند و برای اینکه تسلط، تخصص و اعتبارشان در این امر بیشتر شود سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اقدام به برگزاری دوره آموزش تخصصی و آزمون و اعطای گواهینامه به مربیان قرآن کریم کرده است.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان افزود: در مرحله نخست تعداد پنج نفر از برادران و 10 نفر از خواهران مربی قرآن کریم برای دریافت این گواهینامه به مرکز تخصصی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم در قم از چهارم اسفندماه اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/75002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول