اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب

141 دانش‌آموز برتر استان اردبیل تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام‌الله دهه فجر و در مراسم جشن تجلیل از ستارگان دانشگاهی و کنکوری استان اردبیل از 141 دانش‌آموز برجسته و صاحب عنوان استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

141 دانش‌آموز برتر استان اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در این مراسم که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به جهش رتبه استان در کنکور از بیست و سوم به دوازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: البته این استان در کسب رتبه خام جزو شش استان برتر کشور در آزمون سراسری است.

احمد محمودزاده از معلمان و مجموعه زحمتکش آموزش و پرورش در کسب این موفقیت ارزشمند قدردانی کرد و افزود: ما در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی موفق شدیم رتبه عالی را در بین دستگاه‌های اجرایی و رتبه اول کشوری را در پروژه مهر به دست آوریم.

وی در ادامه به افزایش مدارس خاص از 53 مدرسه به 199 مدرسه اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته پوشش طرح سنجش استثنایی در استان اردبیل از رقم 13 هزار به 17 هزار و 908 نفر رسید.

محمودزاده تصریح کرد: در بخش سلامت دانش‌آموزان بدو مناطق عشایری نیز 853 دانش‌آموز زیر پوشش قرار گرفته و مرکز مشکلات یادگیری نیز از سه باب به پنج باب ارتقا یافته است.

این مسئول در ادامه از برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی خبر داد و خاطرنشان کرد: این آزمون برای 54 هزار و 346 دانش‌آموز در قالب 43 قطب ارایه شده و 98 درصد قبولی را در دوره متوسطه و راهنمایی شاهد بودیم.

وی از افزایش هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و نمونه دولتی خبر داد و اضافه کرد: تعداد هنرستان‌های ما به 210 واحد و رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز به 75 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرای برنامه ارزیابی فعلی تحصیلی برای 69 هزار دانش‌آموز و اجرای طرح در محضر قرآن برای 3 هزار و 498 دانش‌آموز اشاره کرد و افزود: 12 هزار و 723 دانش‌آموز در استان اردبیل در جشنواره جابرابن حیان و جشنواره‌های علمی، پژوهشی شرکت کردند و 45 هزار دانش‌آموز نیز در جشنواره فیلم رشد حضور یافتند.

محمودزاده در ادامه سخنان خود یادآور شد: برای 41 هزار معلم و مربی کارگاه آموزشی و هم‌اندیشی برگزار شده و طرح تحکیم سواد برای جلوگیری از بازگشت بی‌سوادی در بین دو هزار کم سواد نیز اجرا شده است.

وی گفت: ‌در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف فعالیت‌ها به سرعت در حال انجام است به طوریکه در دو سال اخیر تعداد مدارس هوشمند از 12 باب به 906 باب ارتقا یافته است.

محمودزاده مدارس دارای اینترانت را 700 مدرسه اعلام کرد و افزود: در حوزه فعالیت‌های قرآنی و توسعه این فرهنگ 187 باب مدرسه قرآنی و 569 باب نمازخانه در مدارس عملیاتی شده و در قالب طرح نور و نهضت ملی حفظ قرآن 55 هزار دانش‌آموز موفق شدند تا درخششی مطلوب و مناسب داشته باشند.

در پایان این مراسم از برجستگان و دانش‌آموزان شاخص در کنکور سراسری سال 91 همچنین برترین‌های دانش‌آموزی در مسابقات علمی، فرهنگی، ورزشی، المپیادها و همچنین معلمان موفق در طرح الگوهای برتر تدریس با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول