اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین جشنواره خنیاگران انقلاب

هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی تجلیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر موسیقی حوزه هنری خراسان شمالی از تجلیل از هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی استان در سومین جشنواره خنیاگران انقلاب خبر داد.

هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی تجلیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، حسین حصاری اظهار کرد: «سهراب محمدی» هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی استان در سومین جشنواره خنیاگران انقلاب تجلیل می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های سنتی محلی و آواز جمعی در چهار موضوع آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار، سبک زندگی و خانواده برگزار می‌شود که در آن 13 گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حصاری تجلیل از موسیقی دانان برجسته و تأثیرگذار در روند پیشرفت و تعالی موسیقی ملی ایران، معرفی آثار موسیقیایی مرتبط با موضوع جشنواره و فراهم کردن بستر مناسب برای رقابت و همکاری موسیقی‌دانان این عرصه را از اهداف برپایی این جشنواره عنوان کرد.

وی بیان داشت: «محمدی» از جمله هنرمندان موسیقی مقامی استان نیز در این جشنواره به دلیل فعالیت گسترده در موسیقی انقلاب مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

مسئول دفتر موسیقی حوزه هنری خراسان شمالی گفت: « محمدی» از بخشی‌های مانه و سملقان است که اجرا و نمایش بیش از 40 سرود انقلابی را در کارنامه فعالیت خود داراست و نخستین سرود انقلابی با نام «شهید جان روح ته شاد» را سروده و ارائه کرده است.

حصاری خاطر نشان کرد: در این جشنواره که 18 تا 20 بهمن ماه به میزبانی استان لرستان برگزار می‌شود 130 هنرمند موسیقی شرکت داشتند و گروه «هرای» به سرپرستی «رحیم رضایی» از جمله راه یافتگان به این جشنواره است.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول