اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

حافظان قرآن و رتبه‌های برتر آزمون سراسری تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: 114 نفر از دانش‌آموزان رتبه برتر در آزمون سراسری و حافظان قرآن استان همدان تجلیل شدند.

حافظان قرآن و رتبه‌های برتر آزمون سراسری تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان پیش از ظهر امروز مراسم جشن تجلیل از نخبگان آزمون سراسری دبیرستان نمونه حضرت آمنه(س) از دانش‌آموزان ممتاز و حائز رتبه در آزمون سراسری سال 91 در همدان برگزار شد.

در این مراسم از 96 نفر از دانش‌آموزان رتبه برتر در رشته‌های علوم انسانی، ریاضی و تجربی توسط مسئولان استان، شهرستان و فرمانده بسیج سپاه استان تقدیر شدند.

در ادامه مراسم از 28 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان نمونه آمنه که حافظ قرآن بودند نیز تجلیل شدند که به دانش‌آموزان دارای حجاب برتر نیز هدیه نفیسی از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان اهدا شد.

دبیرستان نمونه حضرت آمنه(س) نخستین دبیرستان هوشمند با ساختار زیربنایی، دارای امکانات و تجهیزات بی‌نظیر و فناوری‌های جدید عنوان مدرسه زیبا در غرب کشور را کسب کرده است.

این مدرسه تنها دبیرستان عضو سازمان یونسکو در استان همدان است که توانسته مقام نخست استان در احراز رتبه‌های زیر یک هزار در کنکور سراسری سال 91 را از آن خود کند.

این دبیرستان با سالن آمفی تئاتر، کتابخانه 20 هزار جلدی، سرویس‌دهی دیجیتال، کارگاه‌های مجهز به کامپیوتر، لابراتور زبان، کلاس تولید محتوا و کلاس‌های مجهز به لپ‌تاب و ویدئو پروژکتور توانسته امکانات خوبی را برای دانش‌آموزان در راستای پیشرفت و تعالی در عرصه علم‌آموزی فراهم کند.

*خواهان درخشش علمی ایران در منطقه خاورمیانه هستیم

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در این مراسم اظهار داشت: هدف و فلسفه برگزاری این برنامه تشویق دانش‌آموزان موفق است و به دنبال این هستیم که به دشمنان و دیگران ثابت کنیم که ایرانی توان و استعداد موفقیت و سربلندی را دارد.

محمود نقوی تصریح کرد: در چند سال گذشته در بحث هسته‌ای دشمن برای مبارزه با ایران این موضوع را مطرح کرد که ایرانی‌ها توان تحصیل در بحث هسته‌ای را ندارند در صورتی که جوانان ایران‌زمین ثابت کرده‌اند که دشمنان، سخت در اشتباه هستند.

وی با اشاره به اهداف آموزش و پرورش در آینده افزود: ما خواهان درخشش ایران در سال‌های آینده و کسب رتبه نخست ایران در منطقه خاورمیانه هستیم تا ثابت کنیم که ایرانی در هر عرصه‌ای که اراده کند می‌تواند موفق باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان خاطر نشان کرد: در قرن‌های گذشته همیشه مسلمانان حرف نخست را در علم می‌زدند پس باید دوباره به این جایگاه دست یابیم.

وی با تأکید بر موفقیت دانش‌آموزان استان همدان در سال 89 و 90 یادآور شد: در استان همدان 320 دبیرستان داریم که دبیرستان حضرت آمنه(س) بیشترین آمار قبولی در کنکور در حال حاضر و سال‌های گذشته بوده است.

 

*ما با توانایی علمی توانستیم تا داخل مرزهای کشورهای همسایه پیش برویم

مدیر دبیرستان حضرت آمنه(س) نیز در ادامه این مراسم با اشاره به کسب رتبه نخست دبیرستان آمنه در استان همدان اظهار داشت: دبیرستان حضرت آمنه(س) با همکاری دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی موفق و همکاری والدین توانسته در زمینه‌های علمی و پژوهشی در استان همدان خوش بدرخشد.

آذر رحمانی خاطرنشان کرد: با اثبات توانایی دانش‌آموزان این دبیرستان توانستیم تا داخل مرز‌های کشور‌های همسایه پیش برویم و این از موفقیت‌های علمی دانش‌آموزان است.

وی افزود: برگزاری این مراسم با دهه فجر همزمان شده تا یادآور وظیفه ما در قبال شهدایی باشد که جانشان را فدا کردند تا من و شما امروز بتوانیم در آرامش و آسایش علم بیاموزیم.

مدیر دبیرستان حضرت آمنه (ره) ادامه داد: وظیفه ما این است که خدمت‌گزار خوبی برای این مرز و بوم باشیم و با سلاح قلم خود موفقیت ایران را در جهان به ثبت برسانیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا با همکاری همه مسئولان و والدین و به خصوص دانش‌آموزان بتوانیم فردای ایران را روشن‌تر از امروز رقم بزنیم.

*امروز دشمن در پی کمرنگ کردن اعتقادات در بین نخبگان ما است

در ادامه مراسم دانشجوی رتبه برتر در رشته دندانپزشکی در دانشگاه تهران اظهار داشت: کارنامه‌ای که امروز پیش روی دانش‌آموزان، مسئولان و والدین ما قرار گرفته حاصل همکاری و هماهنگی این سه رأس مثلث است تا این چنین ثمره خوبی از درخت علم و دانش به بار نشسته است.

زهرا عباسی جوان تصریح کرد: باید جهان و دشمنان اسلام بدانند که ما از نسل سوم انقلاب و ادامه‌دهنده راه و هدف شهیدان اسلام و انقلاب هستیم و با کوشش در عرصه علم و فناوری سعی می‌کنیم تا حد توان پیشرفت کرده و سهم خود را به ایران و ایرانی بپردازیم.

وی افزود: در تمام این مسیر تنهاترین و قدرتمندترین نیرو که انسان را می‌تواند یاری کند توکل به خداست و جوانان و نوجوانان ما باید بدانند حافظ اعتقادات اسلام و قرآن خود باشند چرا که اگر غیر از این باشد موفق نخواهند شد.

دانشجوی رتبه برتر در رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران ادامه داد: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا که داعیه علم و دانش را دارند شاهد اتفاقات و رخداد‌های ناخوشایندی هستیم که به دست همین اندیشمندان صورت می‌گیرد و این اتفاقات به دلیل دور شدن از اعتقادات اسلام و قرآن است.

وی در پایان سخنانش گفت: امروز دشمن در پی کمرنگ کردن اعتقادات در بین نخبگان ما است و ما باید بیدار باشیم تا دشمن نتواند در دین و زندگی ما نفوذ کرده و به اهداف پلید خود در کشور ما برسد.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول