اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد

برگزاری همایش بزرگداشت ذاکر اردبیلی در سال آینده / چهره‌های ماندگار همچنان تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری همایش بزرگداشت استاد میر‌زا ستار ذاکر اردبیلی در سال آینده خبر داد.

برگزاری همایش بزرگداشت ذاکر اردبیلی در سال آینده / چهره‌های ماندگار همچنان تجلیل می‌شوند

منصور شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان و در راستای تکریم مفاخر و چهره‌های ماندگار و حسینی خطه دار‌الارشاد و دار‌الامان اردبیل همایش بزرگداشت ذاکر اردبیلی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این آیین قرار است از تلاش‌های فرهنگی و مذهبی این استاد مسلم تجلیل صورت گیرد چرا که ذاکر اردبیلی یکی از ستاره‌های پر‌فروغ آسمان شعر ادبی و عاشورایی اردبیل بوده که اشعار و مضامین عرفانی و معنوی و مذهبی وی در دل‌ها جای گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: همایش بزرگداشت این استاد توانمند، شاعر، ادیب و مرثیه‌سرا نیمه دوم فروردین ماه سال 92 همزمان با ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

شرفی از عموم علاقمندان، شاعران، نویسندگان، مداحان و حسینیان اردبیل دعوت کرد تا آثار خود را در قالب مقاله در محورهای تعیین شده حداکثر تا آخر بهمن ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

این مسئول به خبرنگار فارس در اردبیل گفت:‌ همچنین ارسال اشعار، خاطره و عکس‌های احتمالی مرتبط با این شاعر ولایی و عاشورایی با هدف چاپ در یادنامه همایش مورد درخواست و توجه می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان محورهای موضوعی مقالات این همایش عنوان کرد: مضامین عاشورایی و عرفانی در اشعار استاد ذاکر اردبیلی، مکتب مرثیه اردبیل و تلاش‌های این استاد، جایگاه ذاکر اردبیلی در مرثیه آذربایجان، ویژگی‌های زبانی اشعار این شاعر توانمند و همچنین موضوع بدایع و نوآوری‌های ذاکر اردبیلی از جمله محورهای موضوعی مقالاتی است که علاقمندان می‌توانند آثارشان را با این محورها ارسال کنند.

شرفی ابراز داشت: در برگزاری این آیین پاسداشت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، شورای فرهنگ عمومی استان، استانداری، موسسه فرهنگی و هنری علم و هنر رز و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشارکت دارند که امیدواریم این همایش نیز به شکل مطلوب برگزار شود.

وی افزود: پیش از این همایش تکریم و تعظیم شاعرانی همچون مرحوم یحیوی و عسگر شاهی‌زاده اردبیلی برگزار شده که انتظار می‌رود همایش سال آینده نیز به شکل مطلوب برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: همچنین تمهید مقدمات برای برگزاری همایش بزرگ تجلیل از شاعر توانمند عاشورایی مرحوم منزوی صورت گرفته است که با همکاری دستگاه‌های متولی در این زمینه امیدواریم شاهد کارهای ارزشمند، ‌فاخر و ماندگار باشیم.

انتهای پیام/62005/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول