اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه:

یادمان 12 هزار شهید آذربایجان غربی پیشرفت خوبی دارد

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه از احداث پروژه یادمان 12 هزار شهید در ارومیه خبر داد و گفت: این پروژه از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

یادمان 12 هزار شهید آذربایجان غربی پیشرفت خوبی دارد

محمد حضرت‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تعداد زیادی از جوانان این شهرستان در سال‌های دفاع و مقاومت در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند به طوری که مردم این خطه 12 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، هم‌اکنون یک یادمان برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای استان در ارومیه احداث می‌شود که پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر قرار گرفته‌ایم، افزود: جوانان این مرز و بوم برای  به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه جانفشانی کرده‌اند بعد از آن هم در میدان‌های نبرد حق علیه باطل و مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب شرکت کرده‌اند بنابراین نباید از مناسبت‌های ملی ارومیه غفلت شود.

این مسئول بر لزوم تنظیم تقویم مناسبت‌های فرهنگی ارومیه تاکید کرد و افزود: از وقایع تاریخی این خطه غفلت نشود زیرا در طول‌ سال‌هایی که ملت بزرگ کشورمان برای سقوط رژیم ستم‌شاهی تلاش می‌کردند در ارومیه نیز مردم متعهد و مؤمن حرکت‌های بزرگ و مؤثری داشته‌اند که نباید به فراموشی سپرده شود.

حضرت‌پور با بیان اینکه امسال مراسم گرامیداشت حماسه 2 بهمن با جلوه و شکوه بیشتری برپا شد از شرکت‌کنندگان در این مراسم قدردانی کرد و افزود: انقلاب به برکت تلاش، فداکاری و ایثارگری مردم به پیروزی رسیده بنابراین اقشار مختلف جامعه از جمله مردم ارومیه در برنامه‌های یادبود آن ایام با علاقه وافری شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به فراخور فرهنگ و پیشینه مردم این خطه پروژه‌های مختلفی در دست احداث هستند، ادامه داد: نماد 12 هزار شهید هم‌اکنون ساخته می‌شود به طوری که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است از طرف دیگر فرهنگسرای قرآن و عترت نیز ساخته می‌شود که در مراحل پایانی قرار دارد.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه ارومیه به عنوان نوزدهمین شهر فرهنگی، تاریخی و مذهبی کشورمان در عرصه جهانی ثبت شده، تحقق این مهم را در سایه پیگیری‌های تیم مدیریتی استان دانست و خاطر نشان کرد: این مهم با همکاری مسئولان دستگاه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و .. تحقق یافت به طوری که مردم این شهرستان به حق مسلم خود در این زمینه دست پیدا کرده‌اند.

حضرت‌پور اذعان داشت: در این خطه ظرفیت‌های زیادی نهفته است که باید مورد توجه قرار گرفته و برای بهره‌برداری از آن به طور مستمر برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

انتهای پیام/61002/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول