اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

دوستی یک‌طرفه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به عدم همکاری شهرداری‌ها با ارگان‌های دولتی گفت: دوستی یک‌طرفه نمی‌شود و اگر شهرداری‌ها از همکاری لازم با دستگاه اجرایی سر باز زند، نباید انتظاری از طرف مقابل داشته باشد.

دوستی یک‌طرفه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی شامگاه چهارشنبه در هشتمین نشست تخصصی شهرداران استان زنجان که به میزبانی شهردار زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان همیاری شهرداری‌ها نقش حمایتی دارند، اظهار داشت: سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان از سازمان‌های نمونه کشوری محسوب می‌شود. 

*نمونه بودن سازمان همیاری شهرداری زنجان

وی افزود: سازمان همیاری شهرداری زنجان به لحاظ سودآوری و درآمد‌زایی جزو سازمان‌های موفق کشور محسوب می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به عقب‌افتادگی حسابرسی شهرداری‌های استان زنجان تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها در این امور و همچنین امور حقوقی می‌تواند به شهرداری‌های استان زنجان کمک کند.

وی خدمات حقوقی و بازرگانی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان می‌تواند به شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌هایی که به دلیل کوچک بودن توان مالی بهره گرفتن از این خدمات را ندارند ارائه دهد.

کریمی تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان می‌تواند در امور رایانه و همچنین اتوماسیون اداری به شهرداری‌ها ارائه خدمت کند.

 *ارائه لایحه بودجه در موعد مقرر

وی با اشاره به اینکه برخی شهرداری‌ها هنوز لایحه بودجه سال آینده خود را ارائه نداده‌اند، گفت: با توجه به وقت باقیمانده تا پایان سال این شهرداری‌ها باید در اسرع وقت اقدام به این کار کنند. 

*لزوم برون‌سپاری خدمات

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه برخی شهرداری‌ها مشکل پرداخت هزینه‌های کارکنان خود را دارند، ادامه داد: این شهرداری‌ها می‌توانند با واگذاری امور به بخش خصوصی مشکلات خود را حل کنند.

وی با غیرقابل قبول دانستن عدم وجود پیمانکار در شهرهای کوچک برای برون‌سپاری امور گفت: می‌توان برای این مشکلات راهکار پیدا کرد.

 *اطلاع‌رسانی مزایای بیمه

کریمی بر لزوم همه‌گیر شدن بیمه در سطح شهرهای استان زنجان تاکید کرد و گفت: گسترش بیمه می‌تواند به مقابله با خسارت‌ها به هنگام وقوع حوادث کمک شایان توجهی بکند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان اضافه کرد: افزایش اطلاعات مردم درباره مزایای بیمه کردن منازل در مقابل حوادث به گسترش آن کمک می‌کند.

 *متهم شدن به حمایت از شهرداری‌ها

وی با اشاره به متهم شدنش به حمایت از شهرداری‌ها در مقابل ارگان‌های دولتی تصریح کرد: انتظار دارد که شهرداری‌ها در مواقع مقتضی همکاری لازم را با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

کریمی به مواردی از عدم همکاری شهرداری‌ها با ارگان‌های دولتی در برخی مواقع اشاره کرد و گفت: دوستی یک‌طرفه نمی‌شود و اگر شهرداری از همکاری لازم با دستگاه اجرایی سر باز زند نباید انتظاری برای همکاری از طرف مقابل داشته باشد.

انتهای پیام/73004/ج30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول