اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از ایام‌الله دهه فجر

1400 جلد کتاب توسط شهرداری شهرکرد توزیع شد

خبرگزاری فارس: شهردار شهرکرد گفت: همزمان با دهه مبارک فجر بیش از هزار و 400 جلد کتاب با موضوعات مدیریت شهری، فرهنگی و اجتماعی بین کارکنان شهرداری شهرکرد توزیع شد.

1400 جلد کتاب توسط شهرداری شهرکرد توزیع شد

نورالله غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: گرامیداشت دهه فجر و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با موضوعات مختلف از مهم‌ترین اهداف اجرایی این برنامه محسوب می‌شود.

وی افزود: شهرداری شهرکرد همواره به عنوان یک نهاد مدنی، گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از سیاست‌های لازم راهبردی و فرهنگی می‌داند.

غلامیان خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی باید متولی ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه باشند تا با فراهم کردن ساز و کارهای لازم زمینه مطالعه کتابخوان‌ها و علاقمند کردن اقشار مختلف جامعه به کتاب خواندن را فراهم کنند.

شهردار شهرکرد با تأکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در استان ادامه داد: تاریخ نشان می‌دهد که ایرانیان از دیرباز به کتاب و کتابخوانی اهمیت می‌داد‌ند.

وی با بیان اینکه محیط خانواده در ایجاد علاقه و عادت به مطالعه نقش اساسی دارد، افزود: اگر پدران و مادران به مطالعه علاقه‌مند باشند فرزندان آنان نیز با کتاب بیشتر و بهتر آشنا می‌شوند و به مطالعه عادت می‌کنند.

غلامیان بر ضرروت ارائه راهکارهای موثر در راستای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه تأکید کرد.

وی افزود: توسعه و تجهیز کتابخانه مدارس از طریق خرید انواع کتب جدید علمی، تاریخی، ادبی، اشتراک انواع مجلات، روزنامه، اختصاص ساعت مطالعه و پژوهش در کتابخانه برای دانش‌آموزان در برنامه هفتگی مدارس، برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدارس، تشویق و تقدیر از دانش‌آموزان فعال در این زمینه، مجهز کردن کتابخانه مدارس به شبکه جهانی اینترنت و ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به دانش‌آموزان می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام/68001/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول