اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر

جشنواره سیب در اردبیل به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: دهمین جشنواره استانی شعر و داستان سیب حوزه هنری استان اردبیل با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

جشنواره سیب در اردبیل به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس حوزه هنری استان اردبیل عصر امروز در آیین اختتامیه این برنامه که در سالن اجتماعات شورای شهر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره استانی که از اول دی ماه و با شرکت 48 اثر داستانی و 56 اثر در حوزه شعر در سطح استان اردبیل آغاز شده بود، با معرفی 13 اثر برگزیده به کار خود پایان داد.

ساسان ناطق با یادآوری اینکه آثار ارائه شده در این جشنواره از مطلوبیت خاصی برخوردار بوده است، گفت: با وجود تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی نویسندگان استان به ویژه حوزه داستان‌نویسی، همچنان با افق ایده‌آل فاصله داریم که انتظار می‌رود برگزاری این جشنواره‌ها به صورت فصلی بتواند برخی خلأها را از بین ببرد.

وی ادامه داد:‌ اردبیل از گذشته تاکنون پیشینه درخشانی در فرهنگ و ادب داشته و جایگاه ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است، اما هنوز با استانداردهای لازم فاصله داریم.

ناطق به پوست‌اندازی داستان‌نویسی در این استان با وجود تمام کمبودها اشاره و خاطرنشان کرد: نسل جدیدی در این حوزه فعالیتشان را آغاز کردند که انتظار می‌رود این حرکت به افق روشنی منجر شود.

این مسئول وضعیت شعر استان را نیز با وجود شاعران گرانقدر مطلوب و رو به جلو خواند و تصریح کرد: اگر در این عرصه توجهی به شاعران و جوانان می‌شد، بهتر از اینها می‌توانستیم آثار ارزشمند خلق شده داشته باشیم.

وی با اشاره به ضعف محتوا، زبان و نگارش در برخی از آثار ارسال شده به جشنواره عنوان کرد: همچنان استان اردبیل از لحاظ اعتبارات فرهنگی مظلوم واقع شده و حمایت‌ها از این حوزه به ویژه داستان‌نویسی پایین است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با تأکید بر اینکه در صورت توجه به حوزه داستان و شعر، آثار ارزشمندی قابل ارائه است، بیان داشت: امسال حوزه هنری با مشارکت ورزش و جوانان، این جشنواره را با کمبودها و نارسایی‌های مختلف برگزار کرده که انتظار می‌رود این روند ادامه پیدا کند.

ناطق با اشاره به افتتاح فاز اول مجتمع هنرهای دینی در استان و ضرورت راه‌اندازی نگارخانه‌ها و تالارهای این مجتمع یادآور شد: اگر در این زمینه نیز تأمین اعتبار صورت بگیرد، قطعاً راه‌اندازی این مجموعه‌ها به باروری شعر و هنر در استان کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که حسین پاینده به عنوان میهمان ویژه حاضر بود، در حوزه شعر احسان محمدی و ‌پیام جهانگیری به صورت مشترک حائز رتبه اول شدند، ملیحه خیر صاحب رتبه سوم و از اثر علی سعادت‌خانی نیز تقدیر شد.

در حوزه داستان، عظیمه کریم‌زاده و محمد بهرام‌پور به صورت مشترک حائز رتبه اول، ایلقار مؤذن‌زاده از مشگین‌شهر و زینب اصلانی به صورت مشترک دوم، فرانک انصاری و پریسا علیزاده به صورت مشترک سوم و از آثار نسترن اکبرزاده و پری آخته هم تقدیر شد.

در بخش بیداری اسلامی اثر ملاحت نادری از شهرستان خلخال مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

هیئت داوران این جشنواره متشکل از شهریار نعمتی، کاظم نظری بقا،‌ ناهید الله‌وردی‌زاده، ساسان ناطق و رضا کاظمی بودند.

تدریس آرایه‌های نقد و عناصر داستانی برای داستان‌نویسان جوان به همت حسین پاینده از برنامه‌های ویژه این جشنواره بود.

نماینده هیئت داوران در حاشیه این مراسم با اشاره به حضور چشمگیر جوانان به ویژه از شهرستان‌های خارج از مرکز استان گفت: برگزاری کارگاه‌ها، کلاس‌ها و سمینارها سبب ارتقای هرچه بیشتر داستان‌های عرضه شده و شناسایی استعدادهای ناب شده است.

رضا کاظمی با بیان اینکه ادبیات آذری در میان دیگر ادبیات پویای کشور در بازآفرینی تصویر و انعکاس انسان زمینی باید جزو ادبیات‌های پیشقراول باشد، تصریح کرد: ‌در این جشنواره حماسه‌هایی مانند جنگ هشت ساله و انقلاب از موضوعات مورد علاقه نویسندگان بود.

انتهای پیام/62006/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول