اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش

جشنواره بازی‌های بومی - محلی شمال هرمزگان برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشنواره بازی‌های بومی - محلی شمال هرمزگان با حضور مسئولان محلی به مناسبت دهه مبارک فجر در محل قلعه تاریخی حاجی‌آباد برگزار شد.

جشنواره بازی‌های بومی - محلی شمال هرمزگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، محمد اسفندیاری، معاون آموزش و پرورش این شهرستان در مراسم آغاز به کار این جشنواره، هدف از برگزاری آن را گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، احیای بازی‌های بومی - محلی و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: امروزه بیشتر بازی‌ها، سرگرمی‌ها و تفریحات رنگ و بوی مدرن گرفته است و کمتر از بازی‌ها قدیمی در شهرها و روستاها نامی برده می‌شود.

اسفندیاری ادامه داد: احیای بازی‌های محلی به عنوان ورزش‌های بومی می‌تواند در شناساندن فرهنگ قدیم و اصیل ما و همچنین پیوند نسل جدید با نیاکان بسیار مفید باشد.

برنامه‌های اجرایی در جشنواره بازی‌های بومی - محلی مسابقه طناب‌کشی ویژه دانش‌آموزان مدارس راهنمایی و طناب‌بازی ویژه دانش‌آموزان چهارم ابتدایی و چوب‌بازی مختص دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه بود که در پایان این رقابت از سوی اداره آموزش و پرورش، به نفرات برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

این جشنواره به همت اداره آموزش پرورش، اداره ورزش جوانان و بسیج هنرمندان شهرستان در سه رشته (هفت سنگ، طناب بازی، جوب بازی، طناب کشی) برگزار شد.

انتهای پیام/88002/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول