اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه مبارک فجر

جشنواره «غذای سالم دانش‏آموزی» در دماوند برپا شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت ایام‏الله دهه مبارک فجر، جشنواره «غذای سالم دانش‏آموزی» در دبستان «شهید مدنی» گیلاوند شهر دماوند برگزار شد.

جشنواره «غذای سالم دانش‏آموزی» در دماوند برپا شد

دبیر جشنواره غذای سالم دانش‏آموزی شهرستان دماوند در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این جشنواره با همکاری مسئولان آموزش و پرورش شهرستان دماوند و مساعدت مدیریت دبستان شهید مدنی برگزار شد.

گیتی قائم‏مقامی ادامه داد: جشنواره غذای سالم به مناسبت دهه مبارک فجر و از ابتدای این دهه با قالب غذاهای سالم سنتی و بومی مختص این شهرستان کهن و همچنین سایر نقاط کشور برپا شده است.

وی اضافه کرد: در خلال برگزاری این جشنواره، نشست‏های متعددی با دانش‏آموزان و اولیای آنها در خصوص لزوم طبخ و استفاده از غذاهای سالم و دوری از مصرف فست‏فودها برگزار و توصیه‏هایی ارائه شد.

قائم‏مقامی گفت: خوشبختانه این جشنواره با استقبال چشم‏گیر دانش‏آموزان و خانواده‏های آنها همراه شد و باید از همه آنها قدردانی کرد.

دبیر جشنواره غذای سالم دانش‏آموزی شهرستان دماوند افزود: علاوه بر نمایش غذاهای سالم، وسایل قدیمی پخت و پز غذا به همراه سایر محصولات و صنایع‌دستی شهرستان دماوند نیز در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: داوران این جشنواره از میان معلمان این دبستان انتخاب شده‏اند و جوایز نفیسی به برگزیدگان در روز 21 بهمن تقدیم می‏شود.

مدیر دبستان هیئت امنایی شهید مدنی گیلاوند نیز ضمن تبریک ایام‏الله دهه مبارک فجر هدف از برپایی جشنواره غذای سالم دانش‏آموزی را ترویج این شیوه از تغذیه در میان نسل آینده و خانواده‏های آنها خواند.

حسن نیکوپیام ادامه داد: این مهم با همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دماوند، آموزگاران و همچنین اعضای انجمن اولیا و مربیان با شرکت 270 دانش‏آموز برگزار شد.

وی اضافه کرد: شهرستان دماوند ضمن برخورداری از پیشینه غنی تاریخی و سکنه ریشه‏دار به دلیل میهمان‏نوازی اهالی این خطه منطقه‏ای مهاجر‏پذیر نیز قلمداد می‏شود.

مدیر دبستان هیئت امنایی شهید مدنی گیلاوند افزود: از این رو، علاوه بر نمایش غذاهای سنتی مختص این مردم، غذاهای مربوط به سایر نقاط کشور نیز در این جشنواره دیده می‏شود.

انتهای پیام/2568/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول