اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرکرد در مجلس:

بیماران سرطانی در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه نیستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: با توجه به اینکه تعداد بیماران سرطانی در این استان کم نیست اما تحت پوشش بیمه قرار ندارند که لازم است تا در این باره چاره‌ای اصولی اندیشیده شود.

بیماران سرطانی در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید زمانیان پیش ازظهر امروز در بازدید مجمع نمایندگان این استان از بیمه سلامت، اظهار داشت: برخی مواقع برای فردی که در یک روستای دور افتاده زندگی می‌کند و در صورت بروز بیماری مجبور است مسافتی طولانی را بپیماید تا به پزشک مراجعه کند، هزینه ایاب و ذهاب این شخص از هزینه درمان وی بیشتر می‎شود که این مسئله دور از عدالت است.

وی با بیان اینکه نظام ارجاع درمانی اشتباه است، افزود: در برخی از شهرها و به ویژه در روستاهای استان تعداد پزشک کم است، بطوریکه برخی از مراکز بهداشتی ـ درمانی باید چند روستا را تحت پوشش قرار دهند که ممکن است هم برای بیمار و هم برای پزشک کار مشکل باشد.

زمانیان خواستار تأیید نسخ بیمه در داروخانه‌ها شد و گفت: مردم استان برای تأیید نسخه مجبور هستند مسیری طولانی را طی کنند و هزینه بسیاری برای تأیید نسخ خود پرداخت کنند که برهمین اساس پیشنهاد می‌شود با مکانیزه کردن سیستم از مشکلات مردم کاسته شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با دعوت مدیران استانی برای همکاری  و تعامل بیشتر با نمایندگان استان، خاطرنشان کرد: نمایندگان استان در مجلس همیشه اعلام همکاری کردند و حاضر هستند در صورت تمایل مسئولان استانی برای حضور در مجلس و اعلام نظرات و خواسته‌هایشان نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سلامت محور توسعه است، بیان کرد: یکی از شعب دولت، سلامت است و باید عدالت در این حوزه حفظ شود، چراکه سلامت محور توسعه و توسعه محور امنیت است.

زمانیان ادامه داد: انتظار می‌‎رود بیمه از بعد تجاری نگریسته نشود و از دریچه اعتقادی که خدمت به مردم است نگاه شود، تا بدین طریق مردم از منابع انسانی و مالی نیز بهینه بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیمه سلامت یک هزار و 100 نفر از بیماران خاص را تحت پوشش دارد، گفت: این بیماران شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام.اس است، ولی متأسفانه با توجه به اینکه تعداد بیماران سرطانی در این استان کم نیست اما تحت پوشش بیمه قرار ندارند که لازم است تا در این باره چاره‌ای اصولی اندیشیده شود.

انتهای پیام/68006/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول