اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی

شریفی: کشاورزان راور به آبیاری قطره‌ای روی آورند

خبرگزاری فارس: فرماندار راور گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در چند سال گذشته و افت سفره‌های آب زیر‌زمینی به جا است کشاورزان به سوی آبیاری قطره‌ای روی بیاورند و از آبیاری به روش سنتی و غرق آبی پرهیز کنند.

شریفی: کشاورزان راور به آبیاری قطره‌ای روی آورند

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی ظهر امروز در افتتاح طرح پرورش و تولید قارچ خوراکی دکمه‌ای در راور اظهار داشت: آب و خاک حاصلخیز دو نعمت خدا‌دادی هستند که زمینه گسترش کشاورزی شهرستان را رقم‌زده‌‌ و موجب شده‌اند با همت والای کشاورزان شهرستان امروز پسته و انار راور در استان کرمان حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی تصریح کرد: در گذشته نه چندان دور هندوانه و انار راور بازارهای کرمان را به وجود خود مزین کرده بود و امروز به تلاش کشاورزان راوری شاهد گسترش روز افزون مزارع زعفران در شهرستان هستیم و امیدواریم با همت والای دوستان راوری بتوانیم در آینده نزدیک به عنوان یکی از قطب‌های تولید زعفران، پسته و انار در کشور باشیم‌.

شریفی بیان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در چند سال گذشته و افت سفره‌های آب زیر‌زمینی به جا است کشاورزان به سوی آبیاری قطره‌ای روی بیاورند و از آبیاری به روش سنتی و غرق آبی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود شرایط مناسب آب و هوایی تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم تولید این محصولات را در روستاها افزایش دهیم که هم زمینه اشتغال جوانان فراهم‌ و هم در اقتصاد شهرستان گامی مهم و اساسی برداشته شود.

شریفی جوانان را به عنوان نیروهای کارآمد و ظرفیت‌های فعال و موثر در شهرستان دانست و گفت: با توجه به بحث اشتغال جوانان در جامعه طرح مذکور به عنوان یک فرصت اشتغال مناسب و کارآفرین در شهرستان است که باید جوانان و افراد جویای کار با الگو‌گیری از آن در این راستا گام برداشته و دولت برای حمایت از اجرای اینگونه طرح‌ها در شهرستان مساعدت لازم را به عمل آورد.

وی همچنین قارچ را غذایی سالم و جایگزین مناسب گوشت مطرح کرد و بر قرارگرفتن آن در برنامه غذایی خانواده‌ها تاکید داشت و افزود: به جا است خانوادها با توجه به سالم بودن این محصول و مناسب بودن قیمت آن تلاش کنند، حداقل هفته‌ای دو مرتبه از قارچ استفاده کنند.

شریفی میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح مذکور را 100 میلیون ریال با میزان تولید سالانه بالغ بر 3 هزار و 500 کیلوگرم قارچ مطرح کرد.

انتهای پیام/80012/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول